روشهای حفاظت و ترمیم پایگاه داده در هنگام بروز نقص

روشهای حفاظت و ترمیم پایگاه داده در هنگام بروز نقص


مقدمه:
امروزه اطلاعات، سرمایه ای حیاتی برای کلیه موسسات و سازمان های تجاری، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی، سیاسی، دفاعی، و غیره می باشد. سازمان ها سیستم های پایگاه داده ها و اطلاعات محتوای آنها را جهت خودکار کردن وظائف مختلفی تهیه می کنند. این وظائف شامل صورت حساب، مدیریت سـرمایه، انواع مختلف پیش بینی ها، بودجه بندی، مدیریت های آموزشی، تحقیقاتی، صنعتی و... مـی باشد. برای تمامی سازمان ها تصمیمات حیاتی، وابسته به اطلاعات دقیق و بروز و پردازش صحیح آنها است. به علت اهمیت زیاد اطلاعات، حفاظت اطلاعات یکی از اجزاء حیاتی سیستم های مدیریت پایگاه داده ها می باشد. آیا سیستم هـای کامپیوتری و منجمله سیستم های پایگاه داده به جهت نقش های حیاتی خـود بـه انـدازه کافی امن هستند؟ اغلب نه . آیا می توانند امن تر شوند؟ مسلما بله

فهرست مطالب:
فصل اول: مقدمه
مفاهیم
پایگاه داده امن
نیازهای امنیتی سیستم های پایگاه داده
امنیت در پایگاه داده ها
فصل دوم: استنتاج و پایگاه داده های آماری
مقدمه
مسأله استنتاج در امنیت پایگاه داده ها
مساله استنتاج
کانال استنتاج
پایگاه داده های آماری
روش های متداول استنتاج
استنتاج از طریق پرس و جوی مستقیم روی داده های حساس
استنتاج در پایگاه داده های آماری
استنتاج از طریق ترکیب داده و ابرداده
حملات مختلف به منظور استنتاج
حمله های ردیاب
آسیب پذیری در مقابل دستگاه خطی
جلوگیری از استنتاج توسط محافظ ها
روش های مقید
روش های اختلال
کشف و حذف کانال های استنتاج
راه کار اجتناب از استنتاج هنگام طراحی (Avoidance)
کشف کانال ها بعد از طراحی با ابزارهای خودکار
اجتماع
جمع بندی
فصل سوم: رمزنگاری در پایگاه داده
مقدمه
انتقال امن داده ها
ذخیره سازی و دسترسی امن به داده ها
روش های رمزنگاری در پایگاه داده ها
مدیریت کاربران
Security Dictionary
مدیریت کلید
رمز کردن مبتنی بر password یا کلمه عبور
رمزنگاری مبتنی بر کلید عمومی
رمزنگاری با کلید خصوصی پویا
رمزنگاری بر مبنای کلید ارائه شده توسط کاربر
Group Encryption
افزودن الگوریتم های رمزنگاری به RDBMS
وابستگی ضعیف
معایب وابستگی ضعیف
وابستگی قوی
معایب وابستگی قوی
روش ترکیبی
استفاده از رمزنگاری در پایگاه داده های رابطه ای
فصل چهارم: مدل های کنترل دسترسی
مقدمه
مدل افشاء اطلاعات BELL-LAPADULA
دیاگرام های سطح
شکل 2-1 نمونه ای از دیاگرام سطح
شکل 2-2 طریقه نشان دادن عملیات خواندن و نوشتن
شکل 2-3 طریقه نشان دادن عملیات خواندن و نوشتن غیر مجاز در دیاگرام های سطح
شکل 2-4 نمونه ای از جریان اطلاعات
قوانین مدل BLP
شکل 5-2 خاصیت SSP
Tranquility و مدل BLP
توصیف صوری مدل BLP
مدل BIBA
قانون No Read Down یا NRD
قانون No Write Up یا NWU
شکل 2-7 قوانین مدل Biba
مدل SEA VIEW
مدل MAC
شکل 2-8 قوانین مدل SEA View
مدل TCB
مدل مجازشناسی ORION
Subjects یا عامل ها
شکل 2-9 نمونه ای از ساختار سلسله مراتبی نقش ها
اشیاء (Objects)
شکل 2-10 نمونه ای از شمای مجازشناسی اشیا (AOS)
شکل 2-11 نمونه ای از شبکه مجازشناسی اشیا (AOL)
حالت های دسترسی
جدول 2-1 ماتریس حالات دسترسی و اشیا (AAM)
سلسله مراتب حالات دسترسی (ATL)
مجازشناسی
مدل RBAC
اجزاء مدل RBAC
جمع بندی
منابع و مراجع

تعداد مشاهده: 1092 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 59

حجم فایل:2,033 کیلوبایت

 قیمت: 4,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    جهت استفاده دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

تعیین اثربخشی دو شیوه آموزشی سنتی و مدرن بر یادگیری شنا

تعیین اثربخشی دو شیوه آموزشی سنتی و مدرن بر یادگیری شنا


چکیده:
هدف از تحقیق حاضر مقایسه دو شیوه متداول آموزشی (سنتی، مدرن) بر اکتساب، یادداری مولفه های مهارت های شنا با توجه به اثر تداخل ضمنی می باشد. به منظور انجام این تحقیق 20 دانشجوی دختر رشته تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینا همدان شرکت کردند، شرکت کنندگان مهارت های پایه ای آب را با موفقیت سپری کردند. سپس به طور تصادفی در دو گروه تمرینی، نزدیک به مسدود (شیوه آموزش سنتی) و نزدیک به تصادفی (شیوه آموزش مدرن) قرار گرفتند. آزمون اکتساب و بعد از 72 ساعت بی تمرینی آزمون یادداری از مولفه های پا، دست و هماهنگی در چهار رشته کرال سینه ،کرال پشت ،قورباغه و پروانه، از آنها گرفته شد. داده ها با استفاده از آزمون t  مستقل و با استفاده از نرم افزار PASW مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت (P=<0/05). و نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که اکتساب مولفه هماهنگی مهارت شنای قورباغه در گروه تمرین نزدیک به مسدود، نسبت به گروه تمرین نزدیک به تصادفی بهتر بوده است. که ممکن است به دلیل پیچیدگی و عدم عناصر مشابه این مهارت نسبت به سایر مهارت های شنا و همچنین ویژگی های شرکت کنندگان از جمله سطح مهارت آنها بوده باشد، نتایج تحقیقات درمولفه های مهارت های کرال سینه و کرال پشت و پروانه بین دو گروه تمرینی نزدیک به مسدود و نزدیک به تصادفی در آزمون اکتساب و یادداری، تفاوت معنی داری را نشان نداد که نشانگر عدم تعمیم پذیری اثر تداخل ضمنی در شرایط کاربردی است و در یادگیری مهارت شنا هر دو شیوه تمرینی خصوصاً در مولفه هایی که عناصر مشابه دارند می تواند مفید باشد.
واژهای کلیدی: شنا، تداخل ضمنی، تمرین نزدیک به مسدود، تمرین نزدیک به تصادفی، اکتساب، یادداری

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: مقدمه و معرفی
1-1) مقدمه     
1-2) بیان مسئله    
1-3) ضرورت و اهمیت    
1-4) اهداف تحقیق    
1-4-1) هدف کلی     
1-4-2) اهداف اختصاصی     
1-5) فرضیات تحقیق    
1-6) محدودیت های تحقیق    
1-7) تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات    
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
2-1) مبانی نظری    
2-1-1) تغییرپذیری تمرین    
2-1-2) سودمندی تغییرپذیری در اجرای آینده    
2-1-3) تغییرپذیری در مهارت های بسته        
2-1-4) تغییرپذیری تمرین در مهارت باز        
2-1-5) سازماندهی تمرین تغییرپذیر        
2-1-6) تداخل ضمنی        
2-1-7) اثر تداخل ضمنی        
2-2) توجیهات نظری در مورد اثر تداخل ضمنی        
2-2-1) فرضیه بازسازی طرح عمل      
2-2-2) فرضیه تلاش شناختی    
2-3) عوامل محدود کننده اثرتداخل ضمنی        
2-3-1) ویژگی های شرکت کنندگان    
2-3-2) ویژگی های تکلیف        
2-4) پیشینه تحقیقات        
فصل سوم: روش تحقیق
3-1) نوع تحقیق    
3-2) طرح و نگاره تحقیق    
3-3) جامعه، نمونه آماری و روش نمونه گیری    
3-4) متغیرهای تحقیق    
3-4-1) متغیر مستقل    
3-4-2) متغیر وابسته    
3-4-3) متغیر کنترل شده        
3-5) ابزارتحقیق         
3-6) شیوه اجرای تحقیق و جمع آوری اطلاعات        
3-7) روش آماری        
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4- 1) توصیف آماره های متغیرهای اندازه گیری شده        
4-2) آزمون فرضیه ها        
فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری
5-1) خلاصه تحقیق    
5-2) نتایج آزمون فرضیه های تحقیق    
5-3) بحث و نتیجه گیری    
5-4) نتیجه گیری        
5-5) پیشنهادات برخاسته از تحقیق        
5-6) پیشنهادات برای تحقیقات آینده        
فهرست منابع
منابع فارسی        
منابع انگلیسی         
چکیده انگلیس
پیوست ها

تعداد مشاهده: 1143 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 98

حجم فایل:167 کیلوبایت

 قیمت: 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته تربیت بدنی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پلان اجرایی ساختمان 2 طبقه با زیر بنا 170 متر

پلان اجرایی ساختمان 2 طبقه با زیر بنا 170 متر


توضیحات:
دانلود پلان اتوکد اجرایی ساختمان 2 طبقه با زیر بنا 170 متر

تعداد مشاهده: 1000 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: dwg

حجم فایل:606 کیلوبایت

 قیمت: 1,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته معماری و عمران

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل اتوکد و قابل ویرایش

پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی دانشجویان

پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی دانشجویان


پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با  بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد

بیان مساله:
تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).
در دهههای اخیر، روانشناسی مثبتنگر  به عنوان تلاشی جهت بررسی توانمندیهای انسان است که هم اکنون این علم مطالعات مناسبی برای بهزیستی  و شادمانی در حوزههای مختلف آموزشی، بهداشتی، درمانی و دانشگاهی فراهم نموده است Linley, P. A., & Joseph, S. ,2004).). روانشناسی مثبتنگر، حرکتی شناخته شده در جهت سوق دادن انسان به سمت رشد، شکوفایی و بالندگی است که نمیخواهد جایگزین هیچ یک از انواع درمانهای روانشناختی شودSeligman, M. E. P. ,2006).). جامعه علمی، در طول دهههای اخیر، شاهد مطالعات و تحقیقاتی در زمینه درک و مفهومسازی جنبههای مختلف روانشناسی مثبتنگر به ویژه بهزیستی بوده است. بهزیستی روانشناختی به طور گستردهای مورد بررسی و به روشهای مختلفی مفهومسازی شده است.
یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی  (داشتن هدف در زندگی )5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد. در این پژوهش افسردگی نه بعنوان یک بیماری ، بلکه بعنوان واکنشی روانی در مقابل مسائل و مشکلاتی که دانشجویان با آنها گریبانگیر هستند ، مطرح است .  بعبارت دیگر حالتی است عاطفی به نحوی که فرد قدرت و توانایی لازم و کافی برای انجام امور و تکالیف عادی روزمره‌ی‌خود را ندارد و کاهش چشمگیر در فعالیتهای سادخترده‌ی‌ وی دیده می شود .
افراد افسرده گرایش دارند به اینکه به تشریح درونی شکستها و تشریح بیرونی موفقیت هایشان بپردادخترد ، بعبارت دیگر به بروز و بیان شکست هایشان و عدم بروز موفقیت هایشان می پردادخترد . وجود یک برنامه ریزی درست برای پاسخگویی به نیازهای جسمانی و روانی و ذهنی می تواند یک راه حل باشد ـ مورد دیگر که زمینه‌ی‌ مشکلات و نگرانی های دانشجویان را فراهم می کند نیاز مبرم به پیشرفت دردروس است .احساس بی کفایتی، عدم فهم دروس و گرفتن نمرات کم زمینه‌ی‌ یکسری اضطرابها و نگرانی ها را دردانشجویان فراهم می کند . با توجه به اینکه دانشجویان در هر جامعه ای آینده سازان و برنامه ریزان و مدیران آن جامعه خواهند بود سلامت روانی آنان می تواند نقش مؤثری در فرآیند توسعه داشته باشد . در صورتی که آنان از بهداشت روانی برخوردار نبوده و به خاطر مشکلاتی که ذکر آن رفت دچار اختلالات روحی و عاطفی از جمله افسردگی شوند ،نه تنها خود دراین جریان ضربه می بینند، بلکه در نهایت جامعه نیز متضرر می گردد . شناخت عواملی که مشکلات روانی دانشجویان را فراهم می آورد مستلزم مطالعات علمی است. از طریق شناخت این عوامل است که می توان به برنامه ریزی در جهت مرتفع ساختن مشکلات عاطفی دانشجویان همت گماشت و بهداشت روانی آنان را تأمین کرد . تا زمانی که بهداشت روانی درمیان دانشجویان وجود نداشته باشد نه تنها انواع اختلالات روحی از جمله افسردگی ، از خود بیگانگی و … گریبان گیر آنها خواهد شد، بلکه این امر منجر به افت تحصیلی و هدر رفتن سرمایه گذاریهایی خواهد شد که در این راه به کار گرفته شده است.

تعداد مشاهده: 1128 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:115 کیلوبایت

 قیمت: 48,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش

تحقیق وقایع بعد از نبرد کربلا

تحقیق وقایع بعد از نبرد کربلا


بخشی از متن:
پس از رسیدن نامه‌ی یزید مبنی بر اینکه سر مبارک سید الشهدا علیه السلام و کسانی که با او کشته شده‌اند و آنچه از آنها غارت شده و اهل و عیال او را نزد او بفرستند، عبیدالله بن زیاد دستور داد اسیران کربلا آماده شوند و امر کرد امام سجاد علیه السلام را با زنجیر ببندند.
سربازان نیز دست‌های او را به گردنش زنجیر کردند و سپس او و سایر اسرا را در پشت سرهای شهدا روانه کردند. مخفّر بن تعلبه عایزی و شمر بن ذی الجوشن همراه‌شان به راه افتادند و رفتند تا به گروهی که سر حضرت امام حسین علیه السلام نزدشان بود، و سپس به شام رسیدند. امام سجاد علیه السلام در طول راه به حمد خدا و تلاوت قرآن و استغفار مشغول بود و حتی یک کلمه با سربازان عبیدالله سخن نگفت تا کاروان به شام رسید.
حضرت صادق علیه السلام از پدرش از امام زین العابدین علیه السلام نقل کرده است که فرمود:« مرا بر شتری لنگ سوار کردند، بدون روپوشی و جهازی، و سر سید الشهداء علیه السلام بر نیزه‌ی بلندی بود و زنان بر اشتران پالان دار پشت سر من بودند و جماعتی که ظلم و ستم را از حد گذرانده بودند، با نیزه‌ها در جلو و عقب و اطراف ما بودند. هر گاه یکی از ما می‌گریست، سرش را به نیزه می‌کوبیدند تا آنگاه که وارد دمشق شدیم و کسی فریاد زد: ...


تعداد مشاهده: 1788 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:77 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان و دانش آموزان

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش