ارتقای سواد اطلاعاتی و رسانه ای معلمان و دانش آموزان و تاثیر آن بر مدیریت دانش

ارتقای سواد اطلاعاتی و رسانه ای معلمان و دانش آموزان و تاثیر آن بر مدیریت دانش


چکیده:
امروزه یکی از اساسی ترین و بدیهی ترین حقوق شهروندی دسترسی آزاد به اطلاعات و اخبار است. مهمترین شاخص توسعه هر کشور بر اساس میزان تولید و امکان توزیع و مصرف اطلاعات است. بهترین راه حل برای پذیرش آمادگی ورود به جامعه اطلاعاتی این است که از نظر فرهنگی و آموزشی فهم صحیحی از این نظام حاصل شود. کاربرد فناوری اطلاعات به صورت یک هدف در دروس خاصی از قبیل آموزش رایانه با انفورماتیک سازمان می یابد. در این قسمت دانش آموزان با مهمترین دروندادها و بروندادهای فناوری اطلاعات که پدیده ای مهم ولی پنهان در جامعه است آشنا می شوند و هدف از آموزش آن جلوگیری از بی سوادی در رایانه است.معلمان باید سعی کنند که دانش آموزان اعتماد به نفس, راهبردهای مدیریت اطلاعات و مهارتهای فنی لازم را کسب کنند تا بتوانند در زندگی روزمره و در محیط کار خود ابزارهای فناورانه و ارتباط جمعی را با موفقیت راه اندازی کنند و مورد استفاده قرار دهند.با بهره گیری از فناوری اطلاعات , آموزش گیرندگان خواهند توانست اطلاعات بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری جذب کنند . پروژه های مطالعاتی در زمینه اثر فناوری اطلاعات در یادگیری, بیان کننده این اقعیت است که از زمان ورود این فناوری به حوزه آموزش, انگیزه افراد در فراگیری افزایش یافته است . رسانه های کشور در این عرصه مهم و حیاتی باید در کنار مجموعه سیستم آموزشی کشور باشند تا نتیجه مطل فناوری اطلاعات سریعتر فراهم گردد.
استفاده از اینترنت و نرم افزارهای آموزشی مناسب، امکان برگزاری دوره های مختلف آموزشی را
در سطوح مختلف به صورت مجازی و مطابق با استانداردهای آموزشی فراهم می سازد.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
 بیان مسئله
اهمیت و ضرورت
تعاریف عملیاتی
ضرورت اصلاح و بهبود نظام آموزشی
نرخ بالای مصرف رسانه ای و اشباع رسانه ای جوامع معاصر
افزایش اهمیت ایدئولوژیک رسانه ها
روند فزاینده ی مدیریت و تولید اطلاعات و اشاعه آن توسط رسانه ها
افزایش حضور رسانه ها در فرایند اصلی مردم سالارانه
افزایش اهمیت ارتباطات و اطلاعات تصویری در همه ی حوزه ها
اهمیت آموزش دانش آموزان برای تامین  انتظارات و تقاضاهای آینده
افزایش فشارهای ملی و بین المللی برای خصوصی کردن اطلاعات
آموزش مبتنی بر فناوری اطلاعات در مدارس ایران
یادگیری الکترونیکی یک پدیده نو
فرایند های یادگیری و نقش تکنولوژی اطلاعات  در مدارس ایران
یک فرد با سواد از نظر فناوری اطلاعاتی دارای توانائی های زیر است
شش اصل یادگیری در جوامع فناورانه (تکنولوژیک)
ضرورت آموزش فناوری بعنوان بخشی از برنامه های آموزش رسمی
چشم اندازهای گوناگون کاربرد فناوری اطلاعات وارتباطات درتعلیم و تربیت
واقعا چه چیز می تواند خلاء موجود اطلاع رسانی کشور را پر کند؟
نتیجه گیری
پیشنهادات 
منابع

تعداد مشاهده: 2577 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:122 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

راهنمای سیستم انژکتور (سیستم سوخت رسانی)

راهنمای سیستم انژکتور (سیستم سوخت رسانی)


بخشی از متن:
در موتورهای احتراق داخلی بنزینی انرژی شیمیایی نهفته در سوخت به انرژی مکانیکی (دورانی) تبدیل می گردد. امروزه در موتورهای بنزینی از تزریق به داخل منبفولد ورودی (پشت سوپاپ هوا) برای تشکیل مخلوط سوخت و هوا استفاده می شود. این مخلوط با حرکت روبه پایین پیستون و انجام عمل مکش به داخل سیلندر کشیده می شود. هنگامیکه پیستون بالا می آید مخلوط را فشرده می سازد تا برای انجام عمل احتراق زمانبندی شده آماده شود و این هنگامیکه پیستون بالا می آید مخلوط را فشرده می سازد تا برای انجام عمل احتراق زمانبندی شده آماده شود و این مخلوط فشرده، توسط یک انرژی خارجی (جرقه) که بوسیله شمع اعمال می شود، محترق می گردد. گرمای آزاد شده در فرآیند احتراق، باعث منبسط شدن گازهای سوخته شده گردیده و سیلندر را تحت فشار قرار می دهد. این فشار پیستون را با سرعت به سمت پایین می راند. این حرکت توسط شاتون به میل لنگ منتقل شده و توسط آن به حرکت دورانی تبدیل می گردد. بعد از هر مرحله احتراق گازهای سوخته شده، با حرکت روبه بالای پیستون از طریق سوپاپ خروجی (دود) به بیرون رانده می شود.

فهرست مطالب:
فصل اول: آشنایی اجمالی با پدیده های موتور
سیکل احتراق در موتورهای بنزینی
نسبت تراکم
عوامل نامطلوب در احتراق
انفجار (Detonation)
اشتعال زودهنگام (Pre-Ignition)
ضربه (Knock)
فصل دوم: ترکیب هوا و سوخت
غلظت مخلوط هوا و سوخت و عملکرد آن
ضریب نسبت هوا ( λ عدد لامبدا)
تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی توان تولیدی موتور و مصرف سوخت ویژه
تاثیر نسبت هوا و سوخت بر روی آلاینده های خروجی موتور
عدد اکتان
نسبت هوا و سوخت در شرایط مختلف کارکرد موتور
استارت در هوای سرد و فاز گرم کردن موتور
کارکرد موتور در حالت نیمه بار و دورهای میانی
کارکرد موتور در حالت تمام بار و شتاب گیری
کارکرد موتور در حالت شتاب منفی
دورهای بسیار بالای موتور
سیستم های ترکیب هوا و سوخت
حالات پاشش سوخت
پاشش همزمان
پاشش گروهی
پاشش ترتیبی
مزایای سیستم های انژکتوری
فصل سوم: معرفی اجزاء
اجزاء سیستم
نمودار عملکرد کلی سیستم
مرکز کنترل الکترونیکی Electronic Control Unit (E.C.U.)
حافظه دایمی (Permanent Memory)
حافظه موقت (Volatile Memory)
حافظه غیرفرار  پاک نشدنی
بخش اول: سنسورها
سنسور دور موتور یا موقعیت میل لنگ (Engine Speed Sensor)
سنسور موقعیت میل سوپاپ (Camshaft Position Sensor)
سنسور موقعیت دریچه گاز (Throttle Position Sensor)
سنسور ضربه (Knock Sensor)
سنسور دمای مایع خنک کننده موتور (Coolant Temperature Sensor)
سنسور اکسیژن (Oxygen Sensor)
سنسور سرعت خودرو (Vehicle Speed Sensor)
سنسور فشار هوای منیفولد (Manifold Air Pressure)
سنسور دمای هوا  (Air Temperature Sensor)
سنسور موقعیت پدال گاز (Accelerator Pedal Position Sensor)
بخش دوم: عملگرها و متعلقات سیستم
سیستم سوخت رسانی (Fuel Supply System)
1- پمپ بنزین (Fuel Pump)
فیلتر بنزین (Fuel Filter)
ریل سوخت رسانی (Fuel Rail)
رگلاتور فشار سوخت (Fuel Pressure Regulator)
انژکتورها (Injectors)
 مخزن کنیستر (Carbon Canister Reservoir)
شیر برقی کنیستر (Canister Purge Valve)
2- سیستم جرقه زنی (Ignition System) 
(Coil) کویل
(spark Plug) شمع
 (Wire) وایر
3- سایر متعلقات 
موتور پله ای دریچه ی گاز (Throttle Body Stepper Motor)
گرمکن دریچه ی گاز (Throttle Housing Heating Resistor)
پتانسیومتر (CO Potentiometer) CO
پتانسیومتر (CO Potentiometer) CO
دریچه ی گاز موتوریزه (Motor – Driven Throttle Valve)
رله دوبل (Double Relay)
سوییچ اینرسی (Inertia Switch)
لامپ عیب یابی
سوکت عیب یابی (Diagnostic Connector)
فصل چهارم: پالایش آلاینده های خروجی
مقدمه 
آلاینده های منتشره توسط موتور خودرو
علت تولید آلاینده های اگزوز
1- مونواکسید کربن
2- هیدروکربنهای نسوخته
3- اکسیدهای نیتروژن
4- سایر ذرات مضر اگزوز
تکنولوژی کنترل آلاینده های اگزوز
1- سیستم کنترل حلقه بسته ی لامبدا
2- پالایش کاتالیزوری گازهای اگزوز
مبدلهای کاتالیزوری (Catalyst Converter)
ساختمان مبدلهای کاتالیزوری
روکش مبدلها (لایه کاتالیزوری فعال)
عملکرد مبدلهای کاتالیزوری
3- پس سوز حرارتی با استفاده از تزریق هوای ثانویه
پمپ هوا
شیر پمپ هوا

تعداد مشاهده: 1404 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 93

حجم فایل:7,346 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده کارشناسان و متخصصان تعمیر خودرو


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل PDF

سمینار از سنت تا مدرنیسم دکتر فرهنگ هلاکویی

سمینار از سنت تا مدرنیسم دکتر فرهنگ هلاکویی


توضیحات:
سخنرانی فوق العاده جالب و جاذب روانشناس و جامعه شناس مشهور دکتر فرهنگ هلاکویی، در این فایل مباحثی پیرامون سنت، مدرنیته، فرهنگ گذشته و سیر تاریخی انسان، تفاوت انسان دیروز و امروز، واقعیت مذاهب، سیاست کشورها، علم و اخلاق و اصل سیاست و آمار بسیار جالبی از دنیای فعلی ارائه خواهد شد.

خواندن این مطلب بطور کلی دید شما را به جهان عوض خواهد کرد...

تعداد مشاهده: 1443 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:314 کیلوبایت

 قیمت: 9,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده عمومی و دانشجویان روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و جامعه شناسی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل PDF

پروژه ویروس ایدز (HIV)

پروژه ویروس ایدز (HIV)


پیشگفتار:
بیماری ایدز از جدیدترین ومهلک ترین عفونتهای ویروسی می باشد که اولین بار در سال 1981 شناسایی شد .از آن تاریخ تا کنون هر سال بر تعداد قربانیان این بیماری افزوده شده ،به طوریکه از 173 کشور تا پایان سال 1992 گزارشاتی در این زمینه به چشم می خورد. بعضی از کشورها موارد کمی از این بیماری راگزارش کرده اند که علت آن می تواند واقعا کم بودن موارد این بیماری یا کمبود امکانات آزمایشگاهی کافی و نا آگاهی پزشکان از علائم بیماری برای تشخیص در آن کشورها و یا خوب نبودن نظام گزارش دهی آنها باشد.
آمار بیماران مبتلا به ایدز امروزه، نمایانگر وضعیت آلودگی در بیش از یک دهه گذشته در دنیاست. بنابراین مسئولین امور پزشکی، بهداشت عمومی، سیاسی و اجتماعی نباید تنها به بررسی مراحل انتهای طیف بیماری که ایدز میباشد کفایت کنند، بلکه می بایست تمامی طول دوره عفونت HIV را در نظر گیرند. 

فهرست مطالب:
مشخصات ویروس ایدز
راههای انتقال  ویروس 
سایر راههای انتقال 
 پاسخ آنتی بادی به  HIV
تقسیم بندیهای طیف بالینی عفونت HIV
نشانه های بیماری ایدز 
I  - عفونت حاد HIV 
II - لنفاد نوپاتی (بزرگی غدد لنفاوی)
III – کاهش وزن 
IV  - بیماری های حفره دهانی
V –  بیماریهای پوست  
VI- بیماریهای گوش و حلق و بینی
VII- کپوشی سارکوما 
VIII- بیماریهای ریوی
IX- بیماریهای دستگاه عصبی 
X- بیماریهای چشم
XI- بیماریهای دستگاه گوارش
XII – خستگی عمومی
XIII – تب وعرق شبانه 
XIV – سرفه و تنگی نفس
XV – تمایل به خونریزی
ایدز در کودکان
راههای سرایت
 پیشگیری و ایمن سازی در کودکان آلوده به HIV
تکثیر HIV 
تقسیم بندی سازمان جهانی بهداشت درمورد عفونت HIV 
فرد آلوده به ویروس چه آداب و موازینی را باید رعایت نماید ؟
وخامت بیماری ایدز چگونه است ؟
آیا ویروس ایدز را می توان از بین برد ؟
آیا نقص دستگاه ایمنی را می توان ترمیم نمود ؟
ایدز در ایران 
آخرین آمار ایدز در ایران
درمان
راههای پیشگیری از عفونت HIV
توصیه هایی به کارکنان مراقبت های بهداشتی

تعداد مشاهده: 3352 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:182 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب دانشجویان رشته های پزشکی و رشته های مرتبط


  • محتوای فایل دانلودی:
    word 2003

ارائه مدلی برای ارزیابی مدیریت دانش در سازمانهای صنعتی

ارائه مدلی برای ارزیابی مدیریت دانش در سازمانهای صنعتی


چکیده:
با گذر از انقلاب صنعتی و ورود به هزاره جدید، دیگر موتور محرک رشد سازمان ها، به سرمایه و نیروی انسانی محدود نمی شود . مهمترین متغیر رشد همه جانبه سازمان ها و بنگا ه های اقتصادی در عصر حاضر، دانش است. دانش موجود در سازمان به عنوان یک منبع انحصاری، حیاتی و استراتژیک، نه تنها جز دارایی های سازمان محسوب می شود . بلکه از آن به عنوان منبعی بر ای افز ایش درآمد وسود برای سازمان، یاد می شود . مدیریت دانش، به عنوان علمی جدید و کاملا تخصصی وظیفه سنگینی را در پیاده سازی و ارزیابی دانش در سازمان و بویژه در سازمانهای صنعتی بر عهده دارد. استفاده از مدلهای پیاده سازی و به تبع آن مدلهای ارزیابی مدیریت دانش در سازمان های صنعتی ، توجه بسیاری از متخصصین و محققین مدیریت را در سالهای اخیر به خود جلب کرده است .تحقیقات بسیاری در زمینه ایجاد مدلهای ارزیابی و بلوغ مدیریت دانش در سازمان صورت گرفته است . علی رغم موفقیت برخی از سازمانها، سازمانهای بسیار زیادی نیز با شکست مواجه شده اند . عدم وجود مکانیزم های صحیح ارزیابی پیاده سازی مدیریت دانش، این نوع سر مایه گذاری را در ذهن مدیران تنها به یک هزینه اضافی تبدیل نموده است. بدین صورت برای هدفمند نمودن استفاده از دانش به عنوان یک مزیت رقابتی و نیز سازماندهی مراحل توسعه مدیریت دانش در سازمانهای صنعتی، نیاز به یک مکانیزم ارزیابی و اندازه گیری ، میزان موفقیت پیاده سازی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. در این مقاله ابتدا ادبیات مدیریت دانش و ارتباط آن با مدیریت صنعتی بررسی شده است. پس از آن به بررسی مدلهای ارائه شده برا ی ارزیابی میزان سطح و ارتقا مدیریت دانش در سازمان پرداخته می شود .در ادامه بر اساس یک مطالعه جامع، مدل موثر برای ارزیابی و ارتقا مدیریت دانش در سطح سازمانهای صنعتی ارائه گردیده است و سپس مدل ارزیابی مزبور با مدل بلوغ مدیریت دانش کارنگی ملون داکه معتبرترین شاخص ارزیابی مدیریت نش می باشد ، ارتباط داده شده است . بدین صورت چارچوبی موثر برا ی ارز یابی دانش در سا زمانهای صنعتی تدوین می شود .نتایج این مقاله برا ی کلیه سازمانهای صنعتی و مراکز تولیدی مورد استفاده خواهد بود.
این مقاله در همایش ملی مدیریت صنعتی ارائه شده است.

تعداد مشاهده: 1587 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: PDF

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:2,599 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده مدیران و دانشجویان رشته مدیریت
    مناسب ارائه دانشجویی



  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب pdf