بخشی از متن: واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی Entreprendre به معنای متعهد شدن نشأت گرفته است. بنابر تعریف واژنامه دانشگاهی وبستر: کارآفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره هـای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. اقتصاد دانان نخستین کسانی بودند که در نظریه های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپیتر کارآفرین را نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی می داند و می گوید: نقش کارآفرین نوآوری است. از دیدگاه وی ارائه کالایی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت و ... از فعالیت های کارآفرینان است. کرزنر نیز کـه از استادان اقتصاد دانشگاه نیویورک می باشد کارآفرینی را این گونه تشریح می کند: کارآفرینی یعنی ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل بیشتر در عملیات بازارها.
فهرست مطالب: کارآفرینی چیست؟ خانواده و کارآفرینی مراحل توسعه کارآفرینی توسط خانواده کارآفرینی زنان موانع اشتغال و کارآفرینی زنان در ایران کارآفرینی و ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات) نظریه شبکه های اجتماعی در رابطه با کارآفرینی کارآفرینی، موتور توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کارآفرینی و روانشناسی مفهوم فرانشیز مزایای فرانشیز محورهای پیشنهادی در حوزه کارآفرینی اهم موضوعات قابل تحقیق در کارآفرینی الف) جنبه های اقتصادی و کسب و کار ب) ویژگی های روان شناختی و فردی ج) عوامل اجتماعی و نقش دولت آموزش کارآفرینی هـ )نقش شرکت های کوچک د) آموزش کارآفرینی ز) تکنولوژی و اطلاعات ح) پیامدهای کارآفرینی در جامعه ز) تکنولوژی و اطلاعات 104. نقش تکنولوژی اطلاعات و اینترنت در توسعه فرصت های کارآفرینی ی) کارآفرینی درعلوم مختلف تحلیل آماری و انفورتیک مطالعه و بررسی بازارکار اجرای سیاست های اجرایی
تعداد مشاهده:
918
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 55
حجم فایل:152
کیلوبایت
قیمت:
5,800 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش