توضیحات: پرسشنامه علاقه به درس (CIS) میباشد. این ابزار در سال 1993 توسط «کلر و سوبیا» در 34 گویه و چهار خرده آزمون ساخته شد. این خرده آزمونهای عبارتند از: - خرده مقیاس توجه (Attention): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از: مدرس میداند که چگونه در مورد موضوع این درس جذابیت لازم را ایجاد کند. مدرس وقتی می خواهد مطلبی را ارئه دهد حالت انتظار و تعلیق را در فراگیر ایجاد میکند. - خرده مقیاس ارتباط (Relevance): نمونه گویههای مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از: مطالبی که دراین درس یاد می گیرم برایم مفید خواهد بود. مدرس، موضوع این درس را مهم جلوه می دهد. - خرده مقیاس اطمینان (Confidence): نمونه گویههای مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از: موضوع این درس بیش از اندازه برای من سخت است. مطمئن هستم که در انجام تکالیف این درس موفقم. - خرده مقیاس رضایت (Satisfaction): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از: من از این درس خیلی احساسِ رضایت می کنم.
سیاهه علاقه (انگیزه) به درس یک ابزار درجهبندی شده است که انگیزه به یک درس را اندازه گیری می کند و گویههای آن به طور مثبت و منفی، انگیزش مربوطه را بیان میکنند. این ابزار بر درجهبندی پنجگانه لیکرت صورت بندی شده است، به هر گویه مثبت در برابر گزینه «کاملا موافقم» نمره 5 تعلق میگیرد و به ترتیب در برابر گزینههای «موافقم»، «نظری ندارم»، «مخالفم» و «کاملا مخالفم» به ترتیب 4، 3، 2، و 1 نمره داده میشود.
در تحقیق غزنوی (1386) روایی ابزار مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن به شرح زیر می باشد. ....
تعداد مشاهده:
2957
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 7
حجم فایل:27
کیلوبایت
قیمت:
3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی ور روانشناسی
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش