پرسشنامه علاقه به درس (CIS)

پرسشنامه  علاقه به درس (CIS)


توضیحات:
پرسشنامه علاقه به درس (CIS) می‌باشد. این ابزار در سال 1993 توسط «کلر و سوبیا» در 34 گویه و چهار خرده آزمون ساخته شد. این خرده آزمون‌های عبارتند از:
- خرده مقیاس توجه (Attention): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
مدرس می‌داند که چگونه در مورد موضوع  این درس جذابیت لازم را ایجاد کند.
مدرس وقتی می خواهد مطلبی را ارئه دهد حالت انتظار و تعلیق را در فراگیر ایجاد می‌کند.
- خرده مقیاس ارتباط (Relevance): نمونه گویه‌های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
مطالبی که دراین درس  یاد می گیرم برایم مفید خواهد بود.
مدرس، موضوع این درس را مهم جلوه می دهد.
- خرده مقیاس اطمینان (Confidence): نمونه گویه‌های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
موضوع این درس بیش از اندازه برای من سخت است.
مطمئن هستم که در انجام تکالیف این درس موفقم.
- خرده مقیاس رضایت (Satisfaction):  نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
من از این درس خیلی احساسِ رضایت می کنم.

سیاهه علاقه (انگیزه) به درس یک ابزار درجه‌بندی شده است که انگیزه به یک درس را اندازه گیری می کند و گویه‌های آن به طور مثبت و منفی، انگیزش مربوطه را بیان می‌کنند. این ابزار بر درجه‌بندی پنج‌گانه لیکرت صورت بندی شده است، به هر گویه مثبت در برابر گزینه «کاملا موافقم»  نمره 5 تعلق می‌گیرد و به ترتیب در برابر گزینه‌های «موافقم»، «نظری ندارم»،  «مخالفم» و «کاملا مخالفم» به ترتیب 4، 3، 2، و 1 نمره داده می‌شود.

در تحقیق غزنوی (1386) روایی ابزار مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن به شرح زیر می باشد. ....

تعداد مشاهده: 2957 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 3,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته علوم تربیتی ور روانشناسی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.