کتاب مدیریت زنجیره تامین، Supply Chain Management ،SCM به زبان اصلی، نویسنده: Martin Christopher
مدیریت زنجیره تامین SCM چیست؟ مدیریت زنجیره تامین تلفیقی است از هنر و علم که در جهت بهبود دسترسی به مواد اولیه, ساخت محصولات و یا خدمات و انتقال آن به مشتری بکار می رود.
توضیحات: دیریت زنجیره تامین یک رویکرد یکپارچه سازی برای برنامه ریزی و کنترل مواد و اطلاعات میباشد که از تامین کنندگان تا مشتریان جریان دارد همانگونه که در وظایف مختلف در یک سازمان جریان دارد. مدیریت زنجیره تامین، مدیریت موجودی با تمرکز بر مدیریت عملیات را با آنالیز ارتباطات در سازمانهای صنعتی ارتباط می دهد. این رشته در طی سالهای اخیر دارای اهمیت فراوانی شده است. وظیفه مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت و هماهنگسازی جریانهای مختلف درون آن میباشد. یکی از چالشهای مهم مدیریتی در این زمینه، در رابطه با هماهنگسازی جریان مواد بین چندین سازمان و در درون هر سازمان است. به منظور نیل به این مهم، نیازمند استفاده از تکنولوژیها و ابزارهایی جهت ردگیری مواد در مسیر طی شده از مبداء به مقصد و ثبت اطلاعات در هر مرحله میباشد. زنجیره تامین بر تمام فعالیتهای مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج) تا تحویل به مصرفکننده نهایی و نیز جریانهای اطلاعاتی مرتبط با آنها مشتمل میشود . به طور کلی زنجیره تامین زنجیرهای است که همه فعالیتهای مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرفکننده را شامل میشود . درباره جریان کالا دو جریان دیگر که یکی جریان اطلاعات و دیگری جریان منابع مالی و اعتبارات است نیز حضور دارد . امروزه حوزه های مختلفی برای زنجیره تامین مورد استفاده قرار می گیرند از جمله این حوزه ها می توان به ... شبیه سازی زنجیره تامین مدیریت ریسک زنجیره تامین رهگیری در زنجیره تامین مهندسی مجدد زنجیره تامین برنامه ریزی پیشرفته زنجیره تامین مدیریت پروژه های زنجیره تامین مدیریت تو.زیع و شبکه های تامین مدیریت ناوگان مدیریت منابع انسانی مدیریت اطلاعات سامانه اطلاعاتی زنجیره تامین بازی آبجو یا نوشابه (به ابتکار انسیتوی تکنولوژی ماساچوست) RFID و غیره می باشند.
سرفصل عناوین اصلی:
About the author Logistics, the supply chain and competitive strategy Supply chain management is a wider concept than logistics Competitive advantage The supply chain becomes the value chain The mission of logistics management The supply chain and competitive performance The changing competitive environment Logistics and customer value The marketing and logistics interface Delivering customer value What is customer service? The impact of out-of-stock Customer service and customer retention Market-driven supply chains Defining customer service objectives Setting customer service priorities Setting service standards Measuring logistics costs and performance Logistics and the bottom line Logistics and shareholder value Logistics cost analysis The concept of total cost analysis Principles of logistics costing Customer profitability analysis Direct product profitability Cost drivers and activity-based costing Matching supply and demand The lead-time gap Improving the visibility of demand The supply chain fulcrum Forecast for capacity, execute against demand Demand management and planning Collaborative planning, forecasting and replenishment creating the responsive supply chain Product push versus demand pull The Japanese philosophy The foundations of agility A routemap to responsiveness strategic lead-time management Time-based competition Lead-time concepts Logistics pipeline management the synchronous supply chain The extended enterprise and the virtual supply chain The role of information in the virtual supply chain Laying the foundations for synchronisation Quick response logistics Production strategies for quick response Logistics systems dynamics complexity and the supply chain The sources of supply chain complexity The cost of complexity Product design and supply chain complexity Mastering complexity Managing the global pipeline The trend towards globalisation in the supply chain Gaining visibility in the global pipeline Organising for global logistics Thinking global, acting local The future of global sourcing Managing risk in the supply chain Why are supply chains more vulnerable? Understanding the supply chain risk profile Managing supply chain risk Achieving supply chain resilience the era of network competition The new organisational paradigm Collaboration in the supply chain Managing the supply chain as a network Seven major business transformations The implications for tomorrow s logistics managers contents Supply chain orchestration From 3PL to 4PL™ overcoming the barriers to supply chain integration Creating the logistics vision The problems with conventional organisations Developing the logistics organisation Logistics as the vehicle for change Benchmarking creating a sustainable supply chain The triple bottom line Greenhouse gases and the supply chain Reducing the transport-intensity of supply chains Peak oil Beyond the carbon footprint Reduce, reuse, recycle The impact of congestion the supply chain of the future Emerging mega-trends Shifting centres of gravity The multi-channel revolution
تعداد مشاهده:
1697
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.rar
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 288
حجم فایل:2,046
کیلوبایت
قیمت:
5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت
محتوای فایل دانلودی:
در قالب PDF و به زبان انگلیسی