چکیده: ما در این پژوهش به دنبال بررسی رابطه ی بین خلاقیت و ویژگیهای شخصیتی (برونگرا، درونگرا) بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان ابهر هستیم. و فرض ما در این پژوهش این است که بین خلاقیت و شخصیت افراد رابطه ی معنی داری وجود دارد. برای بررسی فرضیه مورد نظر و آزمون متغیرهای پژوهش که شامل خلاقیت و شخصیت برونگرا و درونگرا است از آزمون شخصیت آیزنگ (بزرگسالان) که شامل 57 سؤال است و بر روی 120 دانش اموز دختر شهرستان ابهر اجرا شده و برای خلاقیت نیز از آزمون خلاقیت عابدی استفاده شد.همچنین برای آزمون فرضیه از روش استفاده شده است که محاسبه شده (9/14) بزرگتر از جدول در سطح معنی دار 0.01 (6/63) است بنابراین فرض صفر رد می شود و نتیجه می گیریم که بین خلاقیت و ویژگی های شخصیتی رابطه معناداری وجود دارد.
فهرست مطالب: تقدیر و تشکر تقدیم چکیده فصل اول مقدمه بیان مسئله اهداف تحقیق اهمیت و ضرور ت تحقیق فرضیه تحقیق سوالات تحقیق تعریف عملیاتی فصل دوم پیشینه تحقیق خلاقیت چیست تفکر خلاق عوامل موثر در خلاقیت 1) نقش اطلاعات در خلاقیت 2) انگیزش و خلاقیت 3) خلاقیت و میزان خودپذیری 4) تخیل خلاقیت 5) عوامل خانوادگی ویژگی های افراد خلاق ویژگی های دانش آموزان خلاق چگونه می توان خلاقیت را در دانش آموزان پرورش داد هوش و خلاقیت خلاقیت و پیشرفت تحصیلی شخصیت چیست فرآیندهای اصلی در رشد شخصیت - ساختار خانواده - تفاوت های جنسی - عدم حضور پدر و شاغل بودن مادر - آثار اولیه گروه همسالان نظریه فروید در مورد شخصیت ساختار شخصیت از نظر یونگ سنخ های شخصیتی در نظریه یونگ روش های سنجش شخصیت فصل سوم جامعه آماری و حجم نمونه روش اجرای آزمون ابزار نمونه گیری روش جمع آوری اطلاعات فصل چهارم تجزیه و تحلیل آماری فصل پنجم بحث و نتیجه گیری محدودیت ها پیشنهادات فهرست منابع پیوست (پرسشنامه)
تعداد مشاهده:
617
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 82
حجم فایل:486
کیلوبایت
قیمت:
4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش