بررسی رابطه بین اثر بخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان

بررسی رابطه بین اثر بخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان


پایان نامه ارشد مدیریت با موضوع بررسی رابطه بین اثر بخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان شمالی

چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین اثر بخشی تفکر استراتژیک و زمینه سازی برای بروز پرورش کارآفرینی در کارکنان دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان شمالی می پردازد از نظر هدف، کاربردی و از نظر گردآوری اطلاعات، از نوع توصیفی- همبستگی می باشد، جامعه آماری در این تحقیق شامل 300 نفر از کارکنان دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان شمالی است که 169 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای براساس جدول مورگان انتخاب شده اند، ابزار پژوهش در این تحقیق شامل کتب، مجلات و پرسشنامه محقق ساخته اثربخشی تفکر استراتژیک و توانایی افراد در کارآفرینی براساس مدل لیکرت می باشد. در این پژوهش مفاهیم و مدل های اثربخشی تفکر استراتژیک مورد مطالعه قرار گرفته است که این مولفه ها عبارتند از: یادگیری از محیط، کشف نیازها، خلق راهکارهای بدیع به عنوان شاخص های تحقیق و تأثیر آنها بر فرایند خلاقیت و کارآفرینی کارکنان مورد بررسی قرار گرفته، یافته ها حاکی از آن است که بین یادگیری ار محیط، کشف نیازها و خلق راهکارهای بدیع با پرورش کارآفرینی کارکنان رابطه معنی داری وجود دارد، و هدف از استقرار تفکر استراتژیک در کارکنان سازمان پرورش کارآفرینی در آنان می باشد و مطابق نتایج بدست آمده از این تحقیق یکی از راههای افزایش کارآفرینی در کارکنان ایجاد سه مولفه بالا در آنان است.

فهرست مطالب:
چکیده     
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه    
1-2- بیان مسئله    
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق    
1-4- اهداف تحقیق    
1-4-1- هدف اصلی    
1-4-2- اهداف فرعی    
1-5- فرضیات تحقیق    
1-5-1- فرضیه اصلی     
1-5-2- فرضیه فرعی    
1-6- متغیرهای تحقیق    
1-7- تعریف واژه ها و اصطلاحات تخصصی طرح    
1-7-1- تعاریف نظری    
1-7-2- تعاریف عملیاتی     
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1- تفکر استراتژیک    
2-1-1- اثربخشی سازمانی    
2-1-2- تعریف و مفاهیم اثربخشی از دیدگاه صاحبنظران    
2-1-3- برنامه ریزی استراتژیک    
2-1-4- استراتژی محیط کسب و کار    
2-1-4-1- استراتژی چیست؟    
2-1-4-2- محیط کسب و کار    
2-1-4-3- محیط دیروز- محیط امروز    
2-1-5- تفکر استراتژیک در شرایط امروز ضرورت دارد    
2-1-6- رابطه 5 فرمان برای تفکر استراتژیک با الگوی استراتژی اثربخش    
2-1-7- کارآفرینی، اثر بخشی ارتقاء بهره وری    
2-2- ظهور و تکامل تفکر استراتژیک    
2-3- مفهوم تفکر استراتژیک    
2-4- تعاریف تفکر استراتژیک    
2-5- تفکر استراتژیک چگونه ایجاد می شود    
2-5-1- کشف نیازهای نهفته براساس نوآوری در کسب و کار    
2-2-5- بازخورد و یادگیری از بازخورد    
2-5-3- یادگیری از محیط    
2-5-4- فضای یادگیری    
2-5-5- یادگیری استراتژیک تقویت کننده    
2-5-6-پیاده سازی استراتژی در عمل    
2-6- تفکر استراتژیک و برنامه ریزی استراتژیک    
2-6-1- دیدگاه اول: هراکلتوس 1998    
2-6-2- دیدگاه دوم: الن گلدمن    
2-6-3- دیدگاه اول: مدل عقلایی    
2-6-4-  دیدگاه دوم: نوین گرایان    
2-6-5- دیدگاه سوم: نمادین وتفسیری    
2-6-6- گرت و هراکلتوس از متمایز کنندگان می باشد    
2-7- ویژگی های تفکر استراتژیک    
2-7-1- مدل لیدکا    
2-7-2- مدل گری هامل    
2-7-3- مدل پیتر ویلیامسون    
2-7-4- مدل گلدمن    
2-7-5- ویژگی های تفکر استراتژیک از نگاه مطالعه حاضر    
2-9- تفکر استراتژیک    
2-10- بررسی تفکر استراتژیک در دو سطح    
2-2- افراد کارآفرین     
2-2-1- مقدمه    
2-3- افراد کارآفرین    
2-4- اهمیت و ضرورت تحقیق    
2-5- تاریخچه و سیر تکامل کارآفرینی    
2-6- چرا کارآفرینی مهم است؟    
2-7- تعاریف کارآفرین و کارآفرینی    
2-8- کارآفرینی    
2-9- فرایند کارآفرینی    
2-10- ویژگی های کارآفرینان    
2-10-1- ده ویژگی اصلی کارآفرینان در قرن 21     
2-11- انواع کارآفرینی    
2-12- نقش آموزش در کارآفرینی    
2-13- اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی    
2-14- اهداف آموزش کارآفرینی    
2-15- رئوس مطالب آموزش کارآفرینی    
2-16- فرایند آموزش کارآفرینی    
2-16-1- دوره های آموزشی کارآفرینی    
2-16-2- عوامل مؤثر بر کارآفرینی    
2-16-3- نکات مهم در ارائه دوره های آموزشی کارآفرینی    
2-16-4- چارچوب آموزش کارآفرینی    
2-17-  ارزیابی اثربخشی آموزش    
2-17-1- ضرورت ارزیابی اثربخشی آموزش    
2-17-2-علل تنوع الگوها و رویدادهای اثربخشی آموزش    
2-17-3-الگوی بازگشت سرمایه    
2-17-4-مراحل ارزشیابی براساس مدل ROI    
2-17-5-مراحل جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده ها    
2-18- دانشگاه کارآفرین    
2-18-1- تعاریف دانشگاه کارآفرین    
2-18-2- نقش دانشگاه کارآفرین در توسعه کارآفرینی    
2-18-2-1- از جمله نقش های دانشگاهها     
2-18-2-2- راهبردهای یک دانشگاه کارآفرین پرور    
2-18-2-3- دلایل نیاز به درس کارآفرینی در دانشگاههای کشور    
2-18-2-4- الگوی توسعه کارآفرینی در آموزش عالی    
2-19- برنامه های عملیاتی آموزش    
2-19-1- آموزش دانشجویان    
2-19-2- دانشجویان در حال تحصیل    
2-20- برنامه های عملیاتی پژوهش    
2-21- برنامه های عملیاتی ترویج    
2-22- نتایج پرورش کارآفرینی    
2-22-1- تحقیقات مرتبط با کارآفرینی    
2-22-2- تحقیقات مرتبط با پرورش کارآفرینی خارج از کشور     
2-22-3- نتایج تحقیقات مرتبط با موضوع در داخل کشور    
2-22-4- نتایج تحقیقات مرتبط با موضوع در خارج از کشور    
2-22-5- نتیجه گیری    
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه    
3-2- روش تحقیق    
3-3- جامعه و نمونه آماری    
3-3-1- روش نمونه گیری    
3-4- ابزار جمع آوری داده ها     
3-5- روایی و پایایی پرسشنامه    
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون های آماری مورد استفاده    
3-6-1- آمار توصیفی    
3-6-2- آمار استنباطی    
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه    
4-2- تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها    
4-2-1- وضعیت اعضاء نمونه به تفکیک جنسیت    
4-2-2- وضعیت اعضای نمونه به تفکیک تحصیلات    
4-2-3- وضعیت اعضای نمونه به تفکیک سابقه    
4-2-4-وضعیت اعضای نمونه به تفکیک سن    
4-3- آمار توصیفی مربوط به اثربخشی تفکر استراتژیک و پرورش کارآفرینی    
4-4- تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش    
4-4-1- فرضیه اصلی پژوهش    
4-4-2- فرضیه فرعی اول    
4-4-3-فرضیه فرعی دوم    
4-4-4- فرضیه فرعی سوم    
4-4-5- فرضیه فرعی چهارم    
4-5- یافته های جانبی     
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- مقدمه    
5-2-خلاصه نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات (آمار توصیفی)    
5-3-بحث و نتیجه گیری    
5-4- پیشنهادات براساس یافته های تحقیق    
5-5- نتیجه گیری    
5-6- موانع و محدودیت های تحقیق    
5-7- پیشنهادات برای محققین آینده
منابع فارسی
منابع انگلیسی
پیوست ها
پرسشنامه اثر بخشی تفکر استراتژیک
پرسشنامه بررسی میزان توانایی افراد در کارآفرینی
جداول آماری
چکیده انگلیسی

تعداد مشاهده: 2070 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 200

حجم فایل:2,989 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

روش آماده سازی جعبه هدیه (قسمت اول)

روش آماده سازی جعبه هدیه (قسمت اول)


رسم پیشکش هدیه به کسانی که در گوشه ای از قلبمان می درخشند، از قدیمی ترین و ماندگارترین سنت ها بوده و هست.
هدیه ای هرچند کوچک اما زیبا که خود کتیبه ای است از ناگفتنی های سرزمین محبت که هیچ گاه از ذهن ها پاک  نمی شود و قلب ها را با کلاف زرین محبت  به هم می دوزد...

بخشی از متن:
شاید شما هم تجربه کرده باشید که وقتی روی چیزی زمان صرف می شود و حاصل ذهن و تلاش کسی است، برای ما ارزشمندتر خواهد بود. شما هم می توانید هدیه ی خود را برای دوستتان به یاد ماندنی تر کنید و جعبه ی آن را خودتان با سلیقه ی خودتان و متناسب با هدیه تان بسازید و درخشش را در چشم دوستتان ببینید. تنها کافی است کمی زمان بگذارید و این فایل را مطالعه کنید.
آن چه پیش رو  دارید " روش آماده سازی جعبه ی هدیه" به زبانی ساده و روان است و خواهید دید که بدون اتلاف وقت جعبه ای مطابق آنچه در ذهن دارید به آسانی و با هزینه ی کم آماده می شود و هدیه شما را چشم نوازتر می کند.

در قسمت اول از روش آماده سازی جعبه ی هدیه  شیوه ی خاصی در ساخت جعبه توضیح داده شده که با فراگیری آن می توانید جعبه تان را با هر طرحی که خود می خواهید بسازید. جعبه های دارای درب که می توانید به سادگی اندازه و طرح آن را تغییر دهید و هدیه های متنوع خود را در مناسبت های گوناگون به عزیزانتان تقدیم کنید.

در قسمت های بعدی جعبه هایی اختصاصی تر و با اشکال جدید که برای مناسبت های خاص استفاده می شوند، آموزش داده می شود.

 امروزه تهیه ی جعبه هدیه یکی از مشاغلی است که عنوان کار در منزل را به خود اختصاص داده و توجه خیل عظیمی از بانوان و حتی آقایان را جلب می کند. بسیاری از سرمایه داران نیز با راه اندازی تولیدی های جعبه کادو اقدام به کارآفرینی و کسب درآمد می کنند.

در آخر امیدواریم لذت و استفاده ی کافی را از فایل فوق ببرید.

تعداد مشاهده: 1525 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:1,522 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    برای استفاده از این فایل آموزشی تنها کافیست آن را مطالعه کرده و سپس لوازم را تهیه کنید و جعبه ی دلخواه خود را بسازید.

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل فوق با فرمت pdf به همراه عکس هایی برای درک بهتر آماده شده است.

  • گالری تصاویر :
    روش آماده سازی جعبه هدیه قسمت اول روش آماده سازی جعبه هدیه قسمت اول روش آماده سازی جعبه هدیه قسمت اول

آموزش دوربین نقشه برداری توتال استیشن

آموزش دوربین نقشه برداری توتال استیشن


توضیحات:
آموزش جامع توتال استیشن به صورت تصویری و به زبان ساده، این برنامه مناسب اکثر رشته های مهندسی مثل: مهندسی عمران, مهندسی نقشه برداری، مهندسی معماری، مهندسین برق قدرت، منابع طبیعی، زمین شناسی، مهندسی معدن، مهندسی شهرسازی، مهندسی کشاورزی، جغرافیا و به طور کلی برای تمام افرادی که حیطه کاری آنها در زمینه های مربوطه مفید خواهد بود. برنامه های زیر در دوربین توتال استیشن کاربرد های زیادی دارد که ما در این برنامه به طور تصویری توضیح داده ایم. Tie, Reference Line, Free station, Stake out, Surveying, Construction,  Area, Remote Height, Remote Height, Distance

فهرست مطالب:
چرا توتال استیشن؟
برنامه های دوربین توتال آستیشن
Q-Survey
توجیه کردن دوربین
StakeOut
Refrence Line
Refrence Arc
Tie Distance
Area & Volume
Remote Height
Construction
COGO
Road 2D
Refrence Plane

تعداد مشاهده: 1111 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 99

حجم فایل:8,660 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته های مهندسی عمران، مهندسی نقشه برداری، مهندسی معماری، مهندسین برق قدرت، منابع طبیعی، زمین شناسی، مهندسی معدن، مهندسی شهرسازی، مهندسی کشاورزی، جغرافیا و رشته های مرتبط


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب یک فایل PDF

بررسی آموزش از طریق تلفن همراه (M-learning)

بررسی آموزش از طریق تلفن همراه (M-learning)


چکیده:
با توجه به رشد و توسعه اینترنت در دهه های اخیر و ارائه آموزش از طریق آن، آموزش الکترونیک در دهه 1990 پدیدار گشت و همچنان نیز به عنوان یک روش پذیرفته شده آموزشی در سراسر جهان مورد استفاده بسیاری از دانش پژوهان قرار می گیرد. اما با توسعه امکاناتی که اینترنت در اختیار افراد قرار می دهد و با فراهم شدن امکان ارتباطات بی سیم، تلفن های همراهی وارد بازار شدند که این امکانات را نیز عرضه می کردند و بدین ترتیب زمینه پا به عرصه نهادن نسلی نوین از آموزش، با نام «آموزش سیار» از طریق ابزارهای الکترونیکی همراه،  فراهم گردید. در این پروژه سعی شده است ابعاد گوناگون این شیوه آموزشی مطرح شده  و بطور خلاصه مورد بحث قرار گیرد. ابعاد مورد بررسی شامل قراردادن آموزگاران در یک آینده ی مرتبط با موبایل، تجربه های بدست آمده با استفاده از موبایل شخصی در امور آموزش و ...، طراحی و توسعه ابزار یادگیری چند رسانه ای برای گوشی های موبایل، از آموزش الکترونیکی تا آموزش موبایل، خدمات و ابزار موبایلی برای یادگیری رسمی و غیر رسمی می باشند.
کلمات کلیدی: آموزش سیار، آموزش الکترونیک، آموزش از راه دور

فهرست فصول:
مقدمه    
فصل اول   
قرار دادن اساتید در یک آینده ی مرتبط با موبایل    
فصل دوم  
عملگراهای نوآور: تجربه بدست آمده با استفاده از موبایل شخصی در امور آموزش، یادگیری، کار و اوقات فراغت    
فصل سوم    
طراحی و توسعه اشیاء آموزشی چند رسانه ای برای گوشی های موبایل    
فصل چهارم   
از آموزش الکترونیکی تا آموزش موبایلی: فرصت های جدید    
فصل پنجم    
خدمات و ابزار موبایلی، پایه ای برای یادگیری رسمی و غیر رسمی    
مراجع    
فهرست تصاویر
فهرست جداول

تعداد مشاهده: 654 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 108

حجم فایل:497 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)


توضیحات:
پرسشنامه استاندارد رشته روانشناسی و علوم تربیتی، پرسشنامه سلامت عمومی 28 سوالی (GHQ) توسط گلدبرگ و هیلر (1979) ارائه شده و دارای 4 مقیاس فرعی است و هر مقیاس 7 پرسش دارد. مقیاسهای مذکور عبارتند از:
1- مقیاس علائم جسمانی
2- مقیاس علائم اضطرابی و اختلال خواب
3- مقیاس کارکرد اجتماعی
4- مقیاس علائم افسردگی

فهرست مطالب:
مقدمه و مرفی
منابع
روش نمره گذاری
جدول نمرات برش در هریک از خرده مقیاسهای پرسشنامه GHO
پرسشنامه
پاسخنامه
راهنمای گروه سنجی
موارد استفاده از گروه سنجی
نکات اجرایی در استفاده از گروه سنجی
روش های گروه نگار یا ترسیم نتایج

تعداد مشاهده: 388 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 13

حجم فایل:53 کیلوبایت

 قیمت: 4,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش