ارزیابی پدیده گرد شدن فلز در راکتور تولید UO2

ارزیابی پدیده گرد شدن فلز در راکتور تولید UO2


چکیده:
دراین تحقیق تغییر در خواص مکانیکی و ریزساختار فولاد درام تحت خوردگی دمای بالا بوسیله گردشدن فلز مورد ارزیابی قرارگرفت نتایج مشاهدات و آزمایشهای حاکی از وجود پوسته اکسید سطحی اکسیداسیون داخلی کربوراسیون تخریب سطح و تشکیل حفره های متعدد براثر پدیده گردش دن فلز اسید به علت نفوذ کربن در فولاد درام مقدار متوسط کربن از 0/4% به بیش از 0/8% رسیده بود دو نوع مکانیزم گرد شدن فلز که توامان سبب تخریب شده بودند تشخیص داده شد مکانیزماول رسوب گرافیت در آستنیت غنی از نیکل و فقیر از کروم و مکانیزم بعدی اکسیداسیون کاربید ها را شامل می شود.
نویسندگان: جلیل صالحی، رسول سیاری، حمیدرضا مهاجرانی

تعداد مشاهده: 440 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:337 کیلوبایت

 قیمت: 1,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته متالوژی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب PDF

کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های جانوران و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض و نابودی ( CITES )

کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های جانوران و گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض و نابودی ( CITES )


بخشی از متن:
CITES یک معاهده تجاری زیست محیطی است که پس از بحث و فشار بسیار سازمان های علمی و غیر دولتی مانند IUCN و WWF در21 ‏مارس 1973 دریک کنفرانس دیپلماتیک درشهر واشنگتن  DCایالات متحده آمریکا باحضور 24 کشورجهان به تصویب رسید. امروزه این کنوانسیون 160 ‏عضو دارد.

فهرست مطالب:
اطلاعات و مقررات عمومی کنوانسیون
قانون الحاق ایران به کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های حیوانات و گیاهان وحشی که در معرض خطر نابودی قرار دارند
فهرست جانوران وحشی ایران مشمول ضمائم کنوانسیون CITES
تجارت شیطانی
تباهی طبیعت
عشق هدایت نشده
استفاده از منابع
قاچاق سنجاب؛ تجارت تازه سوداگران حیات وحش ایران
حیوانات در تهدید انقراض
1000  ببر غیرقانونی کشته شده‌اند
چین بیشترین عاج قاچاق را از هر کشور دیگر در جهان تهیه می کند
کلید راه حل توسعه پایدار است
کنوانسیون Cites
نظریه اول، نظریه خطا یا تقصیر
نظریه دوم، نظریه خطر یا مسوولیت عینی
در اینجا لازم است به طور مختصر به تعدادی از نقاط ضعف این کنفرانس اشاره کرد
در تامین اهداف cites محدودیت ها و کمبود های زیر وجود دارد
نتیجه بحث
منابع



تعداد مشاهده: 1436 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:4,705 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    با تنظیم عالی مناسب ارائه تحقیق یا کنفرانس

  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد و قابل ویرایش

  • گالری تصاویر :

طرح توجیهی تاسیس شرکت تولید نرم افزارهای کاربردی

طرح توجیهی تاسیس شرکت تولید نرم افزارهای کاربردی


پشگفتار:
محصول معرفی شده در این طرح نرم افزار کاربردی می باشد که از زمانی که بشر پا به دنیای دیجیتال گذاشت این صنعت برای اداره سخت افزارهای استفاده شده به کار گرفته شده است و این صنعت چند سالی است که در کشور ما ایران بسیار رونق گرفته و اعم کشورها از روش های قدیمی ثبت اطلاعات دست برداشتند وبه علت راحتی در اداره داده ها و میزان خطای بسیار پایین از نرم افزار های تولیدی برای اداره ی امور جاری خود استفاده می کنند اما در این بین برخی از نرم افزارها از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و یا به صورت جامع طراحی نشده اند و نمی توانند پاسخ گوی نیازهای کنونی جامعه ی رو به رشد کشور ما باشند پس بنابراین در این بین تشکیل شرکتی برای پوشش دادن این نقاط ضعف و پیشرفت در این رده طلبیده می شود که بنده با بررسی های 2 ماهه از منابع مختلف و پرس وجو های فراوان از افراد درگیر در این عرصه توانستم که تا حدودی مشخصات و ملزومات شرکتی که در این عرصه بتواند فعالیت کند گردآوری کنم و به شما عرضه دارم.

فهرست مطالب:
مقدمه
چکیده طرح
فصل اول:
- معرفی محصول
- ویژگی های محصول
- روشهای تولید نرم افزار
- مهندسی توسعه نرم افزار
فصل دوم:
- بازاریابی
- ملاحظات فنی
- طرح ساختمان شرکت
- تاسیسات عمومی
- پرسنل
فصل سوم:
- بررسی مالی
- سرمایه ثابت طرح
- سرمایه در گردش
- نحوه سرمایه گذاری
- هزینه های ثابت و متغیر طرح
- در آمد سالیانه و توجیه اقتصادی طرح
منابع و ماخذ

تعداد مشاهده: 1202 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:347 کیلوبایت

 قیمت: 7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی
    مناسب جهت ارائه دانشجویی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش

تحقیق اختلالات فیزیولوژیک در میوه مرکبات

تحقیق اختلالات فیزیولوژیک در میوه مرکبات


مقدمه:
امروزه درختان مرکبات در هر نقطه‌ای از جهان که شرایط آب و هوای ایجاب کند، کاشته می‌شود. پرورش مرکبات در جهان، سالیان  دراز به صورت کشت بذری بوده و در نتیجه، تغییرات وسیعی از نظر صفات در بین آنها حاضل شده‌اند و دورگ‌های طبیعی فراوانی در مرکبات دیده می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به لیمو، گلابی آمل، لیمو خوشه‌ای، توسرخ، ترنج و دبه و امثال آن اشاره نمود که نتیجه ازدیاد جنسی است. اما در قرن 18 با بروز بیماری پوسیدگی طوقه (انگومک) در ایتالیا، پیوند مرکبات روی نارنج و سایر پایه‌ای مقاوم به این بیماری، مرسوم گردیده که به تدریج با بروز این بیماری در سایر کشورهای مرکب‌خیز دنیا این شیوه رواج یافت. از جمله در ایران که در سال 1297 با از بین رفتن اولین گروه درختان پرتقال عمل پیوند مرکبات نیز انجام شد.
بروز سرما و یخبندان شدید در سال 1342 موجب شد تا درجه حرارت به 13- سانتیگراد برسد و خسارت سنگینی را به باغداران شمال کشور وارد سازد. بعد از این سرمازدگی ارقام خارجی موجود در کشور و همچنین ارقام دیگری که از یک شرکت آمریکایی خریداری شده بودند، در مناطق مرکبات‌خیز شمال و جنوب ایران کشت شدند. در سال 1347 نیز سرمای دیگری در شمال ایران را به وقوع پیوست و به دنبال آن کلیه ارقام خارجی به جز سه رقم نارنگی انشو، کلمانتین و پرتقال تامسون ناول از بین رفتند و از آن تاریخ به بعد این سه رقم به عنوان ارقام انتخابی و اصلی در شمال ایران برای کشت در سطح وسیع تکثیر شدند.
تولید مرکبات در جهان امروزه از اهمیت اقتصادی به سزایی برخوردار بوده، با تولیدی حدود 60 میلیون تن و سطح زیر کشت حدود 6/1 میلیون هکتار یکی از منابع مهم تولید ثروت، مبادلات تجاری و ایجاد اشتغال در 49 کشور مرکبات‌خیز جهان بوده است. امریکا مقام اول تولید مرکبات در دنیا را دارا می‌باشد. در حال حاضر حدود 30 هزار هکتار از زمین‌های ایران زیر کشت درختان مرکبات است. مناطق عمده کشت مرکبات در شمال و جنوب ایران است.

فهرست مطالب:
مقدمه
1. خسارت ناشی از سرما (Chilling injury)
2. چین‌خوردگی میوه مرکبات (Creasing)
3. پوسیدگی نرم و نرمناک میوه
4. پوسیدگی قسمت انتهایی میوه (Stem-end rind breakdown)
5. شکاف خوردن میوه (Fruit splitting)
6. ترک‌های سطحی پوست میوه
7. ریزش بهاره میوه
8. بدشکلی میوه‌ها
9. نکروزه شدن گلگاه میوه مرکبات
10. ابلقی برگ و میوه مرکبات
منبع

تعداد مشاهده: 1314 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:1,947 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته کشاورزی و زراعت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پروپوزال بررسی رابطه بین سبک های هویتی و شیوه های خود کنترلی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران نوجوان

پروپوزال بررسی رابطه بین سبک های هویتی و شیوه های خود کنترلی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران نوجوان


بیان مساله:
رفتارهای پرخاشگرانه یکی از مشکلات اجتماعی مهم و اساسی در هرجامعه‏ای است و به دلیل اهمیت آن به اینگونه رفتار در دوران کودکی و به خصوص در دوران نوجوانی بیشتر توجه می‏شود (لابر و های 1997 به نقل از پاکاسلاهتی[1]، 2000).
نکتهء عمده پژوهش در قلمروی پرخاشگری، از مفهوم آن ناشی می‏شود. مفهومی که در عین حال ساختارهای خصومت، خشم، پرخاشگری را در بر می‏گیرد. هاولز [2]و رایت( 1978؛ به نقل از حاجتی و همکاران، 1387) کوشش کردند تا تمایز بین این اصطلاحات را بر اساس توصیف خشم، به عنوان یک حالت‏ ذهنی از برانگیختگی هیجانی، خصومت، به عنوان یک بازخورد به همراه یک ارزیابی منفی‏ بلندمدت از دیگران و رویدادها و پرخاشگری را، به عنوان رفتاری آشکار، درگیر شدن و آسیب رساندن به دیگران مشخص کنند؛ اما آنها اصطلاحاتی را تعریف و تأیید می‏کنند که به‏ یکدیگر وابسته هستند.(هاولز و رایت، 1978؛ به نقل از الله یاری، 1376). هرچند واژه‏ خشونت را به معانی مختلفی تعریف می‏کنند، اما تعاریف اکثر محققان به‏کارگیری نیروی‏ بدنی، برای آسیب رساندن به دیگران را در بر می‏گیرد.(فارل و فلانری[3]، 2006).
در کل می‏توان گفت پرخاشگری و خشونت ممکن است به شکل‏های مختلفی، مانند آزار و اذیت دیگران؛ کتک زدن؛ دشنام دادن و...جلوه‏گر شود و هدف آن صدمه زدن به خود یا دیگری است.(اکبری، 1381).
علل پرخاشگری از دیدگاههای مختلفی بررسی شده است.  مطابق رویکرد یادگیری اجتماعی بندورا، پرخاشگری شکلی از رفتار اجتماعی است، که یاد گرفته می‏شود و بروز آن‏ در هر موقعیت به عواملی مانند تجربه افراد پرخاشگر، تقویتهای کنونی برای پرخاشگری و بسیاری از عوامل شناختی و اجتماعی بستگی دارد،که ادراک مطلوب بودن رفتار پرخاشگر را تعیین می‏کند. بندورا بیان می‏کند که رفتار مشاهده شده یا رفتار تجربه شده از نظر شناخت‏ باید بررسی شود. تجربه‏های ناخوشایند احساسات منفی به وجود می‏آورند و احساسات منفی‏ تمایل به پرخاشگری را برمی‏انگیزند. (اعزازی 1380).
تئوری یادگیری اجتماعی نیز رفتار پرخاشگری را نتیجه ضعف در رشد مهارتهای‏ اجتماعی می‏داند. از دیدگاه بندورا (1973)، رفتار پرخاشگرانه به این خاطر اتفاق می‏افتد، که‏ شخص در یادگیری راه‏های پذیرفته شده برای سروکار داشتن با توقعات در روابط بین‏ شخصی، مثلا بیان مناسب خشم، ضعیف است. در ضمن پژوهشگرانی که ارتباط بین‏ پرخاشگری و طرد از گروه همسن را نشان داده‏اند به نقص در مهارت‏های اجتماعی معتقد هستند. (داج و کوی[4]، 1987).
در چهل سال گذشته، به دو مسأله مهم، مرتبط با رفتارهای خشن، توجه شده است. اول‏ اینکه میزان رفتارهای خشونت‏آمیز در میان افراد در جوامع افزایش پیدا کرده است(گویرا و همکاران 1994؛به نقل از فیلدز و مک نامارا[5]، 2003)دوم اینکه میانگین سنی افرادی که‏ خشونت را مرتکب می‏شوند کاهش پیدا کرده و بیشتر کودکان و به خصوص نوجوانان را در برمی‏گیرد. شاید بیشترین زنگ خطر در نیم قرن اخیر رفتارهای خشونت‏بار در مدارس است(فیلدز و مک نامارا، 2003). با اینکه مسئله اعمال خشونت و پرخاشگری در مدرسه پدیده‏ای جدید نیست و در مدرسه قدمتی طولانی دارد. در سالهای اخیر، گزارشهای رسانه‏های گروهی در بیشتر کشورها نشان‏دهنده ی این واقعیت است که خشونتهای جدی دانش‏آموزان افزایش یافته است. نگرانی بیش از حد درباره ی خشونت نوجوانان به تلاشهایی برای درک نشانه‏ها و پیامدهای‏ آن و تشخیص روشهای مؤثر برای پیشگیری و کاهش این پدیده منجر شده است (فارل و فلانری[6]، 2006).
در سال‏های اخیر، در زمینه درمان، کاربرد روشهای شناختی رفتاری در درمان گروهی از اختلالات دوره ی نوجوانی از قبیل افسردگی، اختلالات اضطرابی، اختلالات تغذیه، اختلالات‏ تکانه‏ای و اختلالات رفتاری کاملاً مفید و مؤثر بوده است. ویژگیهای درمان‏شناختی رفتاری‏ نظیر ارتباط کاری تجربی و گروهی، فعال بودن، هدفدار بودن، متمرکز بودن بر مشکل، آموزش‏ مهارتهای مقابله، و تأکید بر بازخورد، به‏ویژه برای درمان مراجعان نوجوان بسیار متناسب‏ است.(زارب،  1383). یکی از این روش های شناختی آموزش خود کنترلی رفتار می باشد. اصطلاح آموزش خودکنترلی رفتار، به اجرای  روشهای خودنظارتی[7]، خودارزیابی[8]، و خودتقویتی[9] اشاره دارد. منظور از خودنظارتی حفظ توجه فعال به رخداد افکار و رفتارهای هدفمند خاص است. خودارزیابی به قضاوت در مورد میزان یا کیفیت رفتاری مربوط می شود که در مقابل برخی از ملا کها یا استانداردهای موجود تغییر می کند. خودتقویتی به اجرای تقویت توسط خود فرد، در صورتی که یک معیار خاص برای رفتار در دست باشد، اشاره دارد (حاتمی، 1390).
سبک های هویت مفهوم روانشناختی بسیار عام و در عین حال بسیار مهم است اما به طور کلی می توان سبک های هویت  را احساس ارزشمندی شخص تعریف نمود. احساسات و افکار مردم درباره خودشان اغلب بر احساس تجارب روزانه تغییر پذیر است و به طور موقت بر احساس فرد تاثیر می گذارند. البته سبک های هویت ، بنیادی تر از آن است که  افت و خیزهای معمول می توان نوسانات گذرایی بر نحوه احساستشان نسبت به خود ایجاد کند، ولی این تاثیرات بسیار محدودند، بر عکس آنهایی که سبک های هویت  پایینی دارند افت و خیزهای معمول می تواند زندگی آنها را دگرگون کند. سبک های هویت  معمولاً به عنوان ارزیابی شخص از ارزشمندی خویش تعریف می‌شود افرادی که سبک های هویت  بالایی دارند خودپذیرا و خود ارزشمند هستند. روانشناسان اجتماعی سبک های هویت  را ارزیابی مثبت و منفی از خود می‌دانند به طوری که فرض می شود سبک های هویت  تا حدودی با ثبات است. سبک های هویت  یا همان احترام به خود یکی از خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشکیل می‌دهد و به طور حتم روی جنبه‌های شخصی انسان اثر می‌گذارد و کمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه‌های شخصیت به صورت ناهماهنگ خواهد شد و حتی ممکن است باعث پدیدآیی بیماریهای روانی گوناگون مانند افسردگی، بزهکاری، اعتیاد و... شود (بیابانگرد،1372‌).
  سبک های هویت  بالا بستگی به شکل‌دهی ارزشها و استانداردهای خود والدین دارد همچنین به رفتار سالم بستگی دارد، زمانی که افراد از سلامتی کامل برخوردار باشند ولی سبک های هویت  بالایی نداشته باشند در رفتار خود سبک های هویت  پایین نشان می‌دهند (شاطرلو،1386). به اعتقاد برخی از روان شناسان، هنگام وجود مشکلات روانی و بزهکاری و اعتیاد، سبک های هویت  افراد کاهش می یابد، به عبارت دیگر ، بین مشکلات روانی و سبک های هویت  ارتباط علی متقابل وجود دارد.

[1] Pakaslahti
[2] Howells
[3] Farrel flannery
[4] Dodge & Coie
[5] Fields & Mc Namara
[6] Farrell & Flannery
[7] Self-monitoring
[8] Self-evaluation
[9] Self-reinforcement

تعداد مشاهده: 1890 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:68 کیلوبایت

 قیمت: 48,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش