تحقیق پیرامون سفته

تحقیق پیرامون سفته


بخشی از متن:
سفته سندی است که به موجب آن امضاء کننده متعهد می شود تا مبلغی را در موعد معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین یا به حواله کرد او بپردازند. سفته علاوه بر امضاء یا مهر متعهد باید مشخص کننده مبلغ تعهد شده، گیرنده وجه، و تاریخ نیز باشد.
پیدایش سفته در گذشته به دلیل خطر انتقال پول از جایی به جای دیگر بوده است. تجار به کمک بانک ها در معاملات خارجی و نیز داخلی خود از سفته استفاده می کردند و در برابر، کارمزدی برای صدور سفته به نام خود و دریافت مبلغ آن درجایی دیگربه بانک می پرداختند.
امروزه در اقتصاد سفته به عنوان یک وسیله اعتباری نقش مهمی در تامین کوتاه مدت منابع سرمایه گذاری ایفا می کند و به ویژه شرکت های بزرگ با صدور و تنزیل آن نزد بانک ها مشکلات مالی جاری خود را مرتفع می سازند. آشکار است که برخورد نظام بانکی به این قبیل اسناد اعتباری از عوامل اساسی اعتبار و رواج آنها به شمار می رود.

فهرست مطالب:
سفته
سفته سندی معتبر اما ناشناخته
مندرجات سفته
سفته بدون نام
پشت نویسی سفته
سقف سفته 
ماهیت حقوقی سفته
تکالیف دارنده سفته
راههای وصول وجه سفته
تاملی در نظام حقوقی سفته

تعداد مشاهده: 774 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 10

حجم فایل:112 کیلوبایت

 قیمت: 1,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته حقوق و استفاده شخصی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

کار پژوهشی مدیریت طرح های توسعه (مطالعه سیمان آبیک)

کار پژوهشی مدیریت طرح های توسعه (مطالعه سیمان آبیک)


توضیحات:
کار پژوهشی کامل مدیریت طرح های توسعه، بررسی طرح توسعه سیمان آبیک، این پژوهش یک پژوهش کاملی است برای درس مدیریت طرح های توسعه، مناسب جهت استفاده دانشجویان مدیریت و فنی مهندسی و مدیران صنایع که به صورت یک کار پژوهشی به مطالعه طرح توسعه سیمان ابیک پرداخته شده است.

برخی مباحث پژوهش عبارت است از:
ارزیابی موقعیت
تدوین چشم انداز و مأموریت
تعیین اهداف و استراتژی
تدوین طرح کسب و کار
تعیین اهداف کارکنان
نظارت بر فرایند اجرا
کالبد شکافی طرح توسعه سیمان آبیک
گام های چرخه حیات پروژه
گام 1- مرحله پیش از سرمایه گذاری
گام 2- مرحله سرمایه گذاری
گام 3- مرحله بهره برداری
معرفی محصول
مطالعه بازار
مقدمه ای بر بازاریابی صنعتی

تعداد مشاهده: 1976 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 94

حجم فایل:2,053 کیلوبایت

 قیمت: 16,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان مدیریت و فنی مهندسی و مدیران صنایع

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل PDF

آزمون عملی کودکان استثنایی

آزمون عملی کودکان استثنایی


قسمتی از متن:
در پرونده ذکر شده که کودک در هنگام تولد وزنش برابر ۳۶۰۰ گرم و قد آن برابر ۵۱ سانتی متر بوده، پس در هر دو مورد در بازه هنجار قرار داشته.
بهره هوشی کودک مرزی می باشد. کودک از همان ابتدا بیماری مزمنی که نیازمند مراقبت ویژه داشته باشد و همچنین سابقه ی حساسیت نداشته. از لحاظ بینایی دچار آستیکماتیسم بوده و نیاز به عینک دارد. و از لحاظ شنوایی هم دچار اختلال کم شنوایی است و در حال حاضر هم از سمعک استفاده می کند.
علت اختلال کم شنوایی کودک ارثی ذکر شده است . به طوری که پدر و عمه آزمودنی هم دچار این اختلال می باشند.

فهرست مطالب:

مشخصات آزمودنی
آزمون گودیناف
نقاشی خانواده
نقاشی آزاد
آزمون CAT
پرسش نامه شرح حال
مقیاس شادکامی مونش
آزمون باور های غیر منطقی جونز
پیوست


تعداد مشاهده: 1166 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:7,389 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    حاوی فایل ورد و قابل ویرایش

سنجش آمادگی تحصیلی کودکان 6 ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی

سنجش آمادگی تحصیلی کودکان 6 ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی


پایان نامه سنجش آمادگی تحصیلی کودکان 6 ساله بدو ورود به دبستان و عوامل موثر بر این آمادگی در استان قزوین در سال 1385

چکیده:
پژوهش حاضر از نوع پس رویدایست با این فرضیه که بین آمادگی تحصیل و عوامل چون سابقۀ آموزش پیش از دبستان ، تحصیلات والدین، سن مادر، یک زبانه و دوزبانه بودن، دست غالب، شهری و روستایی بودن و تعداد افراد کودک پیش دبستانی رابطه وجود دارد.
این پژوهش بر روی 700 کودک پیش از دبستان و نحوۀ آمادگی تحصیل کودکان رابطۀ معنادار است.
بین جنسیت و نحوۀ آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست و رابطۀ تعامل بین جنسیت و مسابقۀ آموزش قبل از دبستان معنادار نمی باشد.
فرضیه 2) بین تحصیلات مادران و نمرۀ آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار است. بین جنسیت و نمرۀ آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست. رابطۀ تعامل بین جنسیت و تحصیلات مادران معنادار نمی باشد.
فرضیه 3) بین تحصیلات پدران و نمره آمادگی تحصیلی رابطه معنادار است. بین جنسیت و نمرۀ آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معنادار نیست. رابطۀ تعامل بین جنسیت و تحصیلات پدران معنادار نمی باشد.
فرضیه 4) بین تعداد افراد خانواده و نمره آمادگی تحصیل کودکان رابطه معنادار نمی باشد.
فرضیه 5) بین سن مادر و نمرۀ آمادگی تحصیلی رابطه معنادار نمی باشد.
فرضیه 6) بین یک زبانه و دوزبانه و نمرۀ آمادگی تحصیلی تفاوت معنادار وجود دارد.
فرضیه 7) بین دانش آموزان دست راست و چپ و نمرۀ آمادگی تحصیلی کودکان رابطه معناداری وجود دارد.
فرضیه 8) بین دانش آموزان شهری و روستایی و نمرۀ آمادگی تحصیل کودکان رابطۀ معنادار است.

فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه    
بیان مسئله    
هدف پژوهش    
ضرورت پژوهش    
فرضیه پژوهش    
تعاریف اصطلاحات    
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه    
مفهوم و تعریف های مختلف هوش    
تعریف تربیتی هوش    
تعریف تحلیلی هوش   
تعریف کاربردی هوش    
انواع هوش از دیدگاه ثراندایک    
انواع هوش از دیدگاه اسپیرمن    
انواع هوش از دیدگاه ترستون    
تقسیم بندی هوش به انواع کلامی و عملی     
انواع هوش از دیدگاه اشترن برگ     
انواع هوش از دیدگاه گاردنر     
هوش از دیدگاه رشد     
تاریخچه مطالعات مربوط به هوش     
تاریخچه آزمون های هوش     
سیرتحول نظری های زیربنایی تست های هوش     
عوامل موثر بر هوش     
محیط و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی    
اهمیت خانواده     
تاثیر محیط خانواده در هوش     
عوامل بیولوژیکی     
خانواده با وضعیت اقتصادی مطلوب     
خانواده با وضعیت اقتصادی نامطلوب     
موفقیت اجتماعی خانواده     
میزان تحصیلات والدین     
کم خونی و فقر آهن و اثر آن بریادگیری     
غلبه طرفی     
تفاوتهای جنسیتی    
سنجش و ارزیابی کودکان پیش دبستانی     
طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان در ایران         
نتایج پژوهشهای انجام شده در ایران     
نتایج پژوهشهای انجام شده در خارج    
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه آماری    
نمونه و روش نمونه گیری     
روش نمره گذاری     
روایی و اعتبار تست     
دستور اجرای آزمون     
روش آماری     
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه    
جداول یک بعدی    
الف- توصیف متغیرها    
ب- تحلیل داده ها    
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
محدودیت ها و مشکلات    
پیشنهادها    
پیشنهادهای کاربردی    
پیشنهادهای پژوهش     
منابع و ماخذ     
منابع انگلیسی
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
فهرست نمودار


تعداد مشاهده: 554 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 116

حجم فایل:190 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پروپوزال تاثیر رابطه هوش عاطفی با عملکرد مدیران شهرداری

پروپوزال تاثیر رابطه هوش عاطفی  با عملکرد مدیران شهرداری


بیان مساله:
توجه به هیجان‌ها و عواطف و کاربرد مناسب آنها در روابط انسانی، درک هیجانات خود و دیگران و مدیریت مطلوب آنها و نیز ایجاد همدلی با دیگران و استفاده مثبت از هیجان‌ها موضوعی است که طی دهه گذشته با عنوان هوش هیجانی (عاطفی ) مورد توجه قرار گرفته است.
  توجه به بهره وری سازمانی که خود حاصل کارایی و عملکرد است، از مقوله هایی است که همواره ذهن مدیران سازمان ها را به خود مشغول می دارد. بی تردید عملکرد مدیران از مواردی است که می تواند بهره وری را تحت تاثیر قرار دهد، بر همین اساس شناسایی عواملی که بتواند عملکرد مدیران را بهبود بخشد از الزامات مدیریت منابع انسانی در هر سازمانی است، بر همین پایه است که ارزشیابی عملکرد مدیران اهمیت می یابد، در واقع ارزشیابی عملکرد راهی است که مدیران می توانند به نقاط قوت و ضعف مدیران پی ببرند و با شناسایی عوامل اثرگذار بر آن، فعالیت های سازمانی را بهبود بخشند (رضا، 2010). شناسایی این عوامل و بهبود آنها می تواند عملکرد شغلی  را ارتقا دهد. یکی از عوامل موثر در عملکر مدیران  میزان مهارت های مدیران می باشد که هوش هیجانی و  به عنوان یکی از این ضروریت ها مطرح می شود. دانشگاه به عنوان یک عامل اجرایی در آموزش و تربیت فرد وهدایت وی به سمت شهروندی موثر و مفید به حال جامعه ، دارای نقش موثر بوده و بدون تردید تامین کننده ی نیروی انسانی مورد نیاز جامعه درآ‌ینده خواهد بود . به همین دلیل امروزه در جوامع مختلف , دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی رشد و گسترش یافته و تقاضا برای راهیابی روز به روز زیادتر می شود و تعداد کثیری دانشجو برای تحصیل و برخورداری از مزایای آن به این مراکز روی می آورند .
مساله هوش به عنوان یکی از ویژگی های اساسی که تفاوت فردی را در بین انسان ها موجب می شود از ابتدای تاریخ مکتوب انسان ها مورد توجه بوده است (ونگ ولاو، 2003).
پژوهشگران هوش هیجانی را شناخت، کنترل و به کارگیری قابلیتهای عاطفی خود و دیگران در رفتارهای فردی و گروهی برای کسب حداکثر نتایج میدانند که دارای چهار مؤلفة خودآگاهی، خودمدیریتی ، آگاهی اجتماعی  و مدیریت رابطه است. افراد با هوش هیجانی بالا از توانمندیهای اجتماعی و مهارتهای ارتباطی برخوردارند و با درک احساسات خود و دیگران، در انتقال و بیان احساسات به خوبی عمل میکنند( پاشاشریفی حسن،1386)
هوش هیجانی دربردارنده آگاهی، تنظیم و بیان درست دامنه ای از هیجانات است. لذا توانایی شناخت، ابراز و کنترل این هیجانات یکی از ابعاد مهم هوش هیجانی است و توانایی فرد در هر کدام از این توانایی ها منجر به اختلالاتی برای فرد می شود (شامرادلو، 1383). در این رابطه مایر و سالووی (1998) بیان می دارند برخورداری  فرد از هوش هیجانی می تواند زمینه بهبود بسیاری از عملکردهای رفتاری فرد از جمله عملکرد شغلی را به وجود آورد.در این رابطه اکسترمرا و فرناندز  (2005)، هوش هیجانی را به عنوان پیش بینی کننده عمده ای در بهبود عملکرد افراد در جنبه های مختلف زندگی می دانند.
هوش هیجانی به عنوان مجموعه ای از توانایی های غیر شناختی ، بر دانش ها و مهارت ها و  توانایی رویارویی موفقیت آمیز در شرایط مختلف محیطی تأثیر می گذارد (بار-ان ، 1997). 
 هوش هیجانی مجموعه ای توانایی ها مانند خودآگاهی، همدلی، خودنظم بخشی، انگیزش خود و مهارت های اجتماعی می باشد که بر عملکردهای رفتاری افراد تأثیر می گذارد (گلمن ، 1995). بنابراین هوش هیجانی به عنوان یکی از عوامل موثر بر عملکرد شغلی کارکنان مطرح می شود که می بایست به آن توجه شود.
گلمن (2000) هوش عاطفی را مهارتی می داند که دارنده آن می تواند با کسب خودآگاهی روحیات خود را کنترل نموده و خودمدیریتی خود را بهبود بخشد و از طریق مدیریت روابط به شیوه ای رفتار کند که روحیه خود و دیگران را بالا ببرد. هوش عاطفی، توانایی فرد برای اداره احساسات و عواطف، همدلی با سایر افراد و برخورد مناسب در روابط عاطفی است. مایر و سالوی4  (2004) هوش عاطفی را توانایی ارزیابی، بیان و تنظیم عاطفه خود و دیگران و همچنین استفاده کارآمد از آن می دانند. هر چه یک شغل پیچیده تر باشد، هوش عاطفی اهمیت بیشتری می یابد)اسمیگلا و پاستوریا 5 ،2000) مهارت های هوش عاطفی به فرد اجازه می دهد تحت شرایط سخت، بهتر فکر کند و از هدر رفتن زمان به واسطه احساساتی همچون خشم، اضطراب و ترس جلوگیری نماید. افرادی که دارای هوش عاطفی بالایی هستند، بهتر با دیگران کنار می آیند و اجازه نمی دهند اضطراب و پریشانی آنان را از حل موفقیت آمیز مشکل باز دارد. چنین افرادی نسبت به دیگران توجهی خالصانه و صادقانه دارند. به سرعت و سهولت ذهن خود را آرام و شفاف می سازند و به این ترتیب راه را برای بصیرت و بینش درونی و ایده های خلاق به روی خود می گشایند.
وزینگر 6(200) معتقد است که افرادی که هوش عاطفی بالایی دارند، هیجانات خود را بکار می گیرند تا با استفاده از آنها رفتار و تفکر خود را در راستای دستیابی به اهداف هدایت نمایند. از نظر وی به کارگیری هوش عاطفی در محیط کار امکان پذیر بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. او به این نکته اشاره می نماید که هوش عاطفی را می توان پرورش داد و توسعه بخشید. هوش عاطفی خصوصیتی نیست که افراد داشته باشند یا نداشته باشند، بلکه افراد هوش عاطفی خود را با آموزش و تمرین مهارت ها و قابلیت هایی که هوش عاطفی را افزایش می دهد، تقویت می کنند.

تعداد مشاهده: 1387 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:224 کیلوبایت

 قیمت: 48,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش