طراحی یک سیستم هزینه یابی استاندارد

طراحی یک سیستم هزینه یابی استاندارد


چکیده:
محیط تجاری رقابتی موسسات را ملزم کرده است که محصولاتی را با کیفیت و مطابق خواست مشتریان، در حالی که قیمت های فروش کاملاً توسط بازار تعیین می شود را تولید نمایند. عرضه کنندگانی که بتوانند محصولاتی را با کیفیت و کارکرد مشابه اما قیمت های پایینتر به بازار ارائه کنند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد. یکی از مهمترین تکنیکهایی که می تواند موسسات را در این راه کمک کند سیستم هزینه یابی هدف می باشد. هزینه یابی هدف یک مقوله استراتژیک در مدیریت هزینه است که به طور عمده تمرکز خود را بر مدیریت هزینه محصولات آتی واحد تولیدی معطوف می کند. در هزینه یابی هدف نگرش این است که چون پس از طراحی یک محصول بخش عمده ای از هزینه های آن تعهد می شود، کاهش هزینه امکان پذیر نخواهد بود مگر با طراحی مجدد محصول، در این تکنیک قبل از مرحله تولید به مدیریت هزینه توجه می شود تا محصولی با بهای تمام شده از پیش تعیین شده تولید و در عین حال سود مورد نظر مدیریت را تأمین نماید. هزینه‌یابی هدف در ایران با مشکلات عدیده ای مواجه است ولی مزایا و آینده دنیای تجارت، ما را مجبور به استفاده از این روش بسیار سودمند خواهدکرد.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
منشأ و تاریخچه هزینه یابی هدف
تعریف هزینه های هدف
اهداف هزینه یابی هدف
مزیت های هزینه یابی هدف
هزینه یابی هدف در مقایسه با مدیریت سنتی هزینه  
نحوه پیاده سازی نظام هزینه یابی هدفمند
یک تمرین عملی بر اساس کارگروهی
هزینه یابی هدف در ایران
سیستم ABM / ABC چیست؟ 
دلایل ناکامی برخی از سیستم های هزینه یابی
موارد اصلی بازدارنده 
موارد عدم پذیرش توسط استفاده کنندگان
موانع سازمانی
سایر موارد ایجاد اشکال
نتیجه گیری
منابع و مأخذ

تعداد مشاهده: 2527 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:225 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته حسابداری و اقتصاد


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.