بخشی از متن: فرایند درس پژوهی رویکردی است که باعث ارتقای سطح مهارت های حرفه ای معلمان به عنوان مهمترین نقش آفرینان در امر یاددهی و یادگیری، می شود. لذا تشکیل گروه های درس پژوهی در مدارس و تشریک مساعی معلمان با شرکت در جلسات هم اندیشی پیرامون اهداف و محتوای دروس، یک امر ضروری است که موجب دست یافتن به یک برنامه مقدماتی برای تدریس می شود.سپس با مشاهده و اجرای برنامه و نقد و بررسی ان، فرصتی برای رشد فراهم می آورد. بر این اساس، پیرو دریافت بخش نامه ی جشنواره ی الگوهای مناسب یاددهی و یاد گیری، جهت اجرای طرح مذکور شورای معلمان در مجتمع شهید علمدار- دبستان سعادت تشکیل شد و یک گروه درس پژوه جهت رفع موانع و مشکلات تدریس در کتاب تفکر و پژوهش پایه ی ششم تعیین گردید. این گزارش سعی دارد فرایند اجرای طرح درس پژوهی در درس (خرسی که می خواست خرس بماند) از کتاب تفکر و پژوهش پایه ی ششم را توسط گروه مذکور تبیین نماید.
فهرست مطالب: گام اول: مقدمات گام دوم: تعیین هدف پژوهش گام سوم: تعیین ماده و موضوع درسی گام چهارم: تدوین طرح درس اولیه توسط اعضای گروه گام پنجم: اجرای اولین تدریس گام ششم: گزارش نویسی و نقد و بررسی اولین تدریس گام هفتم: بازنگری مجدد طرح درس گام هشتم: تدریس دوم و تهیه گزارش مجدد گام نهم:گزارش نویسی و نقد و بررسی تدریس دوم گام نهم: بازتاب و پیامدهای تدریس
تعداد مشاهده:
2441
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 12
حجم فایل:234
کیلوبایت
قیمت:
5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
پس از دانلود می توانید مطالب را مطالعه کنید و با الگو قرار دادن آن مراحل طرح را اجرا کنید
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش