مقدمه: در ابتدا لازم بذکر است فنر و کمک فنر 2 جزء مستقل از سیستم تعلیق خودرو هستند که وظیفه فنر تحمل وزن اتاق روی سیستم تعلیق و وظیفه کمک فنر جذب ضربات ناشی از حرکت خودرو روی جاده است. به طورکلی سیستم تعلیق خودرو از پنج قسمت مختلف شامل (1) فنر، (2) کمک فنر، (3) سیبک، (4) بوش، (5) طبق تشکیل شده است. البته هر کدام از این بخش ها نیز به نوبه خود به زیرشاخه های متعددی تقسیم بندی می شوند که در این جا به فنر و کمک فنر خودرو می پردازیم.
فهرست مطالب: مقدمه فنر (Spring) خودرو ضریب فنر کنترل کار فنر انواع فنر خودرو الف : فنرهای فولادی ب: فنرهای غیر فولادی فنر شمشی یا برگه ای (Leaf spring) فنر پیچشی (torsion bar) کاربرد فنر پیچشی فنر پنوماتیکی کمک فنر (Shock Absorber یا Damper) خودرو سیکل فشرده شدن (Compression Cycle) سیکل باز شدن (Extension Cycle یا Rebound) کمک فنر روغنی (هیدرولیکی) Hydraulic Shock Absorber کمک فنر تلسکوپی Telescopic Shock Absorber کمک فنر هیدرو استاتیکی Hydrostatic Shock Absorber کمک فنر بادی- گازی Air Shock Absorber کمک فنرهای قابل تنظیم Adjustable Shock Absorber کمک فنر اهرمی Lever Shock Absorber انواع کمک فنرها کمک فنر دو تیوپه کمک فنر دو تیوپه گازی کمک فنر دو تیوپه هیدرولیکی کمک فنر دو تیوپه Foam Cell کمک فنر تک تیوپه کمک فنر با مخزن بیرونی عیب یابی کمک فنرها منابع
تعداد مشاهده:
186
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 29
حجم فایل:250
کیلوبایت
قیمت:
7,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش