سوالات ارشد برنامه ریزی شهری منطقه ای و مدیریت شهری از سال 86 تا 91 با پاسخنامه

سوالات ارشد برنامه ریزی شهری منطقه ای و مدیریت شهری از سال 86 تا 91 با پاسخنامه


توضیحات:
دانلود نمونه سوالات کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری منطقه ای و مدیریت شهری از سال 86 الی سال 91 به همراه پاسخنامه

تعداد مشاهده: 1776 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 150

حجم فایل:18,872 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته برنامه ریزی شهری و مدیریت شهری


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل PDF

تحقیق رشد و تکامل کودک

تحقیق رشد و تکامل کودک


مقدمه:
مقاله ای که هم اکنون در مقابل شماست مجموعه بحث هایی در رابطه ی رشد و تکامل جسمی و روحی کودکان 1 الی 4 یا 5 سال می باشد. در رابطه با ضرورت این بحث ها باید گفت چون کودک جوانان آینده می باشند و در فردا تمام کارهای کشورمان به دوش آن هاست، پس باید کودک با تربیتی کامل و انسانی متین وارد جامعه گردد تا بتواند بدون سرخوردگی و اختلالات روحی درمانی به جامعه خدمت کند و پیشرفت و ترقی روز افزونی برای جامعه به ارمغان آورد. 

فهرست مطالب:
مقدمه
غریزه (Instinct)
رشد و نمو بدنی
دوره رشد و نمو بدنی 
چگونگی رشد و نمو بدنی 
رشد قد و وزن
تاثیر نقص های بدنی در رفتار فرد
رشد حرکتی 
رشد و تکامل ذهنی
رشد و تکامل عاطفی 
آیا عواطف آموختنی هستند؟
عواطف مشترک
رشد و تکامل اجتماعی 

تعداد مشاهده: 2770 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:29 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده علاقه مندان و ارائه دانشجویی 

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش

پاورپوینت پیرامون سنگ گچ و خاک های گچ دار

پاورپوینت پیرامون سنگ گچ و خاک های گچ دار


بخشی از متن:
سولفات دو کلسیم آبدار طبیعی است که در تشکیلات خاکی پوسته جامد کره زمین به صورت قشرهای نسبتا ضخیم فراوان است که آن را استخراج می کنند و مورد استفاده قرار می دهند. معمولا گچ همیشه در طبیعت با سایر ترکیبات خالی و ناخالصیها همراه است. گچ را پس از استخراج از معدن مانند آهک به کوره می برند و تا دمای حدود 180 درجه سانتیگراد حررات می دهند تا مقداری از مولکولهای آب تبلورش را از دست بدهد و به صورت گچ قابل استفاده در بنایی و قالب گیری در آید. ....

فهرست مطالب:
گچ
سنگ گچ
روشهای مختلف تشکیل سنگ گچ
ژیپس ثانویه و رشته ای
انواع سنگ گچ
مسائل ساختن شبکه توزیع آب در خاکهای گچدار حوزه فرات در سوریه
رگه های گچ
خلاصه نتایج آزمایش های جهانی درباره احداث شبکه های توزیع در خاکهای گچدار
الف- دراسپانیا
ب- دراتحاد جماهیر شوروی
ج- در ایالات متحده
د- درعراق
و- در ایران
نتایج آزمایشای صحرائی پروژه فرات در سوریه

تعداد مشاهده: 1982 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:1,655 کیلوبایت

 قیمت: 600 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته کشاورزی، زراعت و زمین شناسی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل پاورپوینت و قابل ویرایش

بررسی رابطه قابلیت بازاریابی، قابلیت نوآوری و مزیت رقابتی پایدار

بررسی رابطه قابلیت بازاریابی، قابلیت نوآوری و مزیت رقابتی پایدار


پایان نامه بررسی رابطه قابلیت بازاریابی، قابلیت نوآوری و مزیت رقابتی پایدار
(همراه پرسشنامه در انتهای پایان نامه و چکیده انگلیسی)

چکیده:
پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین کار آفرینی، قابلیت بازار یابی، قابلیت نو آوری و مزیت رقابتی پایدار ، با هدف ارائه راهکارهای جدید در اداره امور بنگاه های اقتصادی و کسب مزیت رقابتی پایدار می باشد . تکنیک جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه ساخت یافته است. جامعه آماری شامل 1200 نفر از مدیران ارشد شهر صنعتی کاوه و جمعیت نمونه برابر 257 نفر می‌باشد. فرضیه اصلی تحقیق که عبارت بود از ،قابلیتهای بازاریابی و قابلیتهای نوآوری تاثیر معنی داری بر مزیت رقابتی پایدار دارد مورد آزمون قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها و تعیین صحت و سقم فرضیه ها از نرم 18spss و برای مدل ساختاری(تحلیل مسیر) از نرم افزارلیزرل 8.54 استفاده گردید.
نتایج تجربی نشان دادند که:
1-کار آفرینی به طور مستقیم ، به ترتیب قابلیت بازار یابی ، قابلیت نو آوری و مزیت رقابتی پایدار را تحت تاثیر قرار می دهد و به طور غیر  مستقیم مزیت رقابتی پایدار را به ترتیب به وسیله ی قابلیت بازار یابی و قابلیت نو آوری تحت تاثیر قرار می دهد .
2- قابلیت بازاریابی به طور مستقیم بر مزیت رقابتی پایدار و قابلیت نوآوری تاثیر دارد و به طور غیر مستقیم به وسیله ی قابلیت نوآوری ، مزیت رقابتی پایدار را تحت تاثیر قرار می دهد . به گونه ای دیگر می توان گفت که قابلیت نوآوری به طور مستقیم بر مزیت رقابتی پایدار تاثیر می گذارد .
بنابراین ما برای ارتقاء مزیت رقابتی پایدار پیشنهاد می دهیم که یک موسسه به توسعه فرهنگ سازمانی کار آفرینی و قابلیت های بازار یابی و نو آوری نیاز دارد .

فصل اول: کلیات تحقیق
     1-1- مقدمه
     1-2- بیان مسأله
     1-3-ضرورت و اهمیت تحقیق
      1-4- سوالات تحقیق
      1-5- فرضیه ها
      1-6- اهداف تحقیق
      1-7- پیشینه تحقیق
      1-8- جامعه آماری و حجم نمونه
      1-9- ابزار تحقیق
      1-10- روش تحقیق
      1-11- روشهای تجزیه و تحلیل
      1-12- محدودیتها
      1-13- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق
               1-13-1-
               1-13-2- قابلیت بازاریابی
               1-13-3- قابلیت نوآوری
               1-13-4- مزیت رقابتی پایدار
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
     2-1- مقدمه
    2-2- بخش اول: مزیت رقابتی پایدار
           2-2-1- انواع مزیت رقابتی
                  2-2-1-1- مزیت موقعیتی در مقابل مزیت جنبشی
                  2-2-1-2- مزیت متجانس در مقابل مزیت نامتجانس
                  2-2-1-3- مزیت مشهود در مقابل مزیت نامشهود
                  2-2-1-4- مزیت ساده در مقابل مزیت مرکب
                  2-2-1-5- مزیت موقتی در مقابل مزیت پایدار
           2-2-2- تعاریف و مفاهیم
           2-2-3- منابع مزیت رقابتی
                  2-2-3-1- نگرش مبتنی بر منابع
                  2-2-3-2- نگرش رقابت بر مبنای شایستگی
                  2-2-3-3- نگرش قابلیتهای پویا
                  2-2-3-4- دیدگاه برخی دیگر از محققان
           2-2-4- مدل پنج نیروی رقابتی پورتر
           2-2-5- موضع یابی و راهبردهای عام پورتر
           2-2-6- مدل الماس مزیت رقابتی پورتر
                  2-2-6-1- شرایط عوامل تولید
           2-2-7- مدل وی.آر.آی.آو
           2-2-8- مدل مبتنی بر منابع و کارکرد راهبرد
    2-3- بخش دوم:
           2-3-1- تعاریف و مفاهیم
           2-3-2- گستردگی
           2-3-3- ضرورت
           2-3-4- سازمانی
                  2-3-4-1- تاریخچه و تعاریف سازمانی
                  2-3-4-2- فرایند سازمانی
                  2-3-4-3- تفاوت فردی و سازمانی
           2-3-5- گرایشات کارآفرینانه و ابعاد
                  2-3-5-1- ابعاد از نظر هیستریچ
                  2-3-5-2- ابعاد از نظر لومپن و دس
                  2-2-5-3- ابعاد از نظر دانشگاه پرتوریا
           2-3-6- ضرورت برای تحول سازمانهای امروزی
           2-3-7- ویژگیهای کارآفرینان
                  2-3-7-1- ویژگیهای کارآفرینان از نگاه اسلام
                  2-3-7-2- مدیر به عنوان کارآفرین
           2-3-8- فرهنگ سازمانی و فرهنگ کارآفرینانه
                  2-3-8-1- تاثیر متقابل فرهنگ و
           2-3-9- ویژگیهای سازمانهای کارآفرین
           2-3-10- گام های موثر در مسیر کارآفرین نمودن سازمان
           2-3-11- مدلهای
                  2-3-11-1- مدل رویدادی آلبرت شاپیرو
                  2-3-11-2- مدل روبرت هیستریچ و آنتونیک
                  2-3-11-3- مدل بوژان
                  2-3-11-4- مدل فرایند جونز
                  2-3-11-5- مدل شرکتی و ادراک مدیران میانی
                  2-3-11-6- مفهومی سازمانی
                  2-3-11-7- مدل تاثیر عوامل محیطی دس و لومپکین
                  2-3-11-8- مدل فرایندی احمد پور
                  2-3-11-9- تشابهات عوامل موثر بر سازمانی در مدلهای مختلف
           2-3-12- فرصت
           2-3-13- رابطه خلاقیت و  نوآوری
    2-4- بخش سوم: نوآوری
           2-4-1- تعاریف و مفاهیم
           2-4-2- مفاهیم سه گانه نوآوری            
                      2-4-2-1- نوآوری به عنوان دستاورد فن آورانه
                  2-4-2-2- نوآوری بعنوان آثار تبعی دستاوردها
                  2-4-2-3- نوآوری به عنوان قابلیتهای پویا
           2-4-3- ویژگیهای سازمانهای نوآور
                  2-4-3-1- ویژگیهای ساختاری
                  2-4-3-2- ویژگیهای فرهنگی
                  2-4-3-3- ویژگیهای انسانی
           2-4-4- مهارتهای موسسات نوآور از نظر کمیسیسون اروپا
                  2-4-4-1- مهارتهای استراتژیک
                  2-4-4-2- مهارتهای سازمانی            
           2-4-5- منابع نوآوری در سازمانهای کارآفرین
                  2-4-5-1- منبع درون سازمانى
                  2-4-5-2- منبع برون سازمانى
           2-4-6- فرآیند نوآوری
                  2-4-6-1- گامهای فرآیند نوآوری
           2-4-7- مدلهای نوآوری
                  2-4-7-1- مدل فرآیندی نوآوری(فریستو)
                  2-4-7-2- مدل نوآوری پاسکلا
                  2-4-7-3- مدل نوآوری کوپر
           2-4-8- انواع نوآوری
                  2-4-8-1- نوآوری بنیادی
                  2-4-8-2- نوآوری مبتنی بر توسعه عملکرد محصول
                  2-4-8-3- نوآوری مبتنی بر ساختار فناوری
                  2-4-8-4- نوآوری در زمینه نام محصول و شهرت آن برچسب کالا
                  2-4-8-5- نوآوری در فرایند
                  2-4-8-6- نوآوری در طراحی
                  2-4-8-7- نوآوری در زمینه تجدید فرمول سازی
                  2-4-8-8- نوآوری در ارائه خدمات
                  2-4-8-9- نوآوری در بسته بندی
           2-4-9- تفاوت خلاقیت و نوآوری
           2-4-10- راه های تقویت خلاقیت و نوآوری
    2-5- بخش چهارم: بازاریابی
           2-5-1- تعاریف و مفاهیم
           2-5-2- ابعاد گوناگون بازاریابی
           2-5-3- بررسی و تحلیل سیستم بازار
                  2-5-3-1- هدف
                  2-5-3-2- اجزاء
                  2-5-3-3- منابع
                  2-5-3-4- محیط
                  2-5-3-5- مدیریت
           2-5-4- محیط شناسی در بازار
                  2-5-4-1- عناصر محیط بازار
           2-5-5- برنامه های ورود به فعالیتهای جدید و توسعه
                  2-5-5-1- موقعیت رشد داخلی
                  2-5-5-2- موقعیت رشد خارجی همگون
                  2-5-5-3- موقعیت رشد خارجی ناهمگون
           2-5-6- استراتژی های کلی و تبیین خط و مشی کلی بازاریابی
                  2-5-6-1- قیمت گذاری
                  2-5-6-2- توسعه
                  2-5-6-3- توزیع
                  2-5-6-4- محیط
                  2-5-6-5- مشتری
                  2-5-6-6- فرهنگ کار در سازمان   
           2-5-7- قابلیتهای بازاریابی
           2-5-8- و بازاریابی
    2-6- بخش پنجم پیشینه تحقیق
           2-6-1- سابقه پژوهش ها و مطالعات انجام گرفته داخلی
           2-6-2- سابقه پژوهشها و مطالعات انجام گرفته خارجی
    2-7- بخش ششم جامعه آماری
فصل سوم: روش تحقیق
    3-1- مقدمه
    3-2- روش تحقیق
           3-2-1- تحقیق توصیفی
    3-3- نوع تحقیق
           3-3-1- تحقیق کاربردی
           3-3-2- ویژگیهای تحقیق کاربردی
    3-4- متغییرهای تحقیق و مدل مفهومی
           3-4-1- متغیر وابسته
           3-4-2- متغیرمستقل
           3-4-3- مدل مفهومی تحقیق
    3-5- جامعه آماری
           3-5-1- قلمروی مکانی تحقیق
           3-5-2- قلمروی زمانی تحقیق
    3-6- حجم نمونه
           3-6-1- روش نمونه گیری
           3-6-2- نمونه اماری
           3-6-3- تعیین حجم نمونه
    3-7- ابزار تحقیق
           3-7-1- روش کتابخانه ای
           3-7-2- روش میدانی
           3-7-3- شاخص ها  و تطبیق سوالات پرسشنامه با فرضیات
                  3-7-3-1- شاخص‌سازی
                  3-7-3-2- جدول ارتباطات سوالات پرسشنامه با فرضیات
    3-8- پایایی و روایی پرسشنامه
           3-8-1- پایائی
           3-8-2- روائی
    3-9- تجزیه و تحلیل داده ها
           3-9-1- رگرسیون
           3-9-2- تحلیل واریانس فریدمن
           3-9-3- ضریب همبستگی
           3-9-4- آزمون میانگین یک جامعه آماری
           3-9-5- مدل ساختاری
                  3-9-5-1- تفسیر ارقام تحلیل مسیر
                  3-9-5-2- ضرورت مدل معادلات ساختاری در پژوهش حاضر
                  3-9-5-3- مراحل مدل معادلات ساختاری
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
    4-1- مقدمه
    4-2- بخش اول : تجزیه و تحلیل متغییرهای جمعیت شناختی به کمک آمار توصیفی
    4-3- بخش دوم : تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق به کمک آمار استنباطی
           4-3-1- آزمون میانگین یک جامعه آماری (آزمون تی استیودنت)
           4-3-2- آزمون همبستگی
           4-3-3-  آزمون کولمو گروف - اسمیرنف
           4-3-4- آزمون فرضیات
    4-4- بخش سوم : آزمون یکسان بودن اولویت بندی(رتبه بندی)
    4-5- بخش پنجم : بررسی مدل اصلی تحقیق با استفاده از مدل ساختاری
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
    5-1- مقدمه
    5-2- مرور و نتایج فرضیات
    5-3- نتیجه گیری و پیشنهادات
    5-4- محدودیتهای تحقیق
منابع و ضمائم
     - منابع و مأخذ فارسی
     - منابع و مأخذ لاتین
     - پرسشنامه تحقیق
     - پیوستها
     - چکیده انگلیسی
فهرست نمایشگرها
فهرست جدول ها

تعداد مشاهده: 6139 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 236

حجم فایل:1,140 کیلوبایت

 قیمت: 170,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده مدیران و دانشجویان رشته مدیریت


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش

فنون و متدهای جدید آموزش و تدریس

فنون و متدهای جدید آموزش و تدریس


بخشی از متن:
بسیارى از روانشناسان تربیتى و مربیان آموزشى اعتقاد دارند که موقعیت یادگیرى باید چنان سازماندهى شود که هر شاگرد بر اساس توانایىهاى خود به فعالیت و یادگیرى بپردازد. براى نیل به چنین هدفی، روشهاى آموزش انفرادی، روشهاى بسیار مناسبى هستند؛ زیرا در این نوع از روشها، شاگردان بر حسب توانایىشان پیش مىروند و معلم نیز وقت کمترى صرف تدریس و زمان بیشترى صرف رسیدگى به فرد فرد شاگردان مىکند. البته اولین و اساسىترین گام در راه تحقق چنین هدفى پذیرفتن مفهوم شاگرد محوری در طراحى و آموزش است. در بسیارى از مواقع، دستیابى به هدفهاى آموزشى از طریق آموزش انفرادى بسیار آسانتر و امکانپذیرتر از روشهاى سنتى دیگر است، بویژه اگر روش آموزش انفرادى به طور صحیح بکار گرفته شود، روحیه استقلالطلبى شاگردان در اجراى طرحهاى کوچک و بزرگ تقویت مىشود. آموزش انفرادی، الزاماً به معناى آموزش یک نفر شاگرد توسط یک معلم با برنامه خاص نیست. آموزش انفرادى ممکن است به صورت گروهى نیز انجام گیرد. البته وقتى آموزش انفرادى به صورت گروهى طراحى مىشود، بهتر است گروهى از شاگردان که داراى ویژگىهاى مشترک هستند، تحت آموزش قرار گیرند. روشهاى آموزش انفرادى از نظر نحوه اجرا و مواد آموزشى عبارتند از: ...

فهرست مطالب:
    روشهاى آموزش انفرادى
    هدفهاى آموزش انفرادى
    رعایت تفاوتهاى فردى
    رشد استقلال در عمل و یادگیرى
    عادت به مطالعه
    ایجاد مهارت در مطالعه
    مطالعه خود هدایت شده و مستقل
    پیشرفت بر اساس توان فردى
    یادگیرى تا حد تسلط
    تدریس خصوصى
    راهنمایى
    یادگیرى تا حد تسلط (انفرادى)
    تدریس خصوصى (انفرادى)
    آموزش برنامهاى
    آموزش برنامهاى خطى
    اصول مهم در برنامهریزى خطى
    آموزش برنامههاى شاخهاى
    مشخصات برنامههاى شاخهاى
    آموزش انفرادى تجویز شده
    نقش معلم در آموزش انفرادى تجویز شده
    آموزش انفرادى هدایت شده
    کلاسهاى بدون پایه
    آموزش گروهى
    تدریس گروهى با نقشهاى متفاوت
    گروههاى سنى متفاوت
    تفاوتهاى فردى
    ارزشیابى
    روش مسألهاى
    شرایط اجراى روش مسألهاى
    چگونگى اجراى روش مسألهاى
    محاسن روش مسألهاى
    محدودیتها روش مسألهاى
    واحدها
    ویژگىهاى روش واحدها
    مراحل اجراى روش واحدها
    روش واحد موضوع
    ویژگىهاى روش واحد موضوع
    انواع تجارب آموزشى
    تنظیم تجارب آموزشى
    طرحریزى
    نظریه یادگیرى
    انگیزه
    انضباط
    ارزشیابى
    محدودیتهاى روش واحد موضوع
    روش واحد تجربى
    نظریههاى تدریس
    تدریس
    یک نظریه؟ تجویزى تدریس
    هدف تدریس تا برنامه درسى
    هدف نهایى تدریس یا حالت مطلوب
    حالت موجود (ابتدایى)
    تجزیه و تحلیل محتواى درس و ساخت برنامه درسى
    کاربرد کنشهاى تدریس
    انتخاب یک شیوه تدریس مناسب
    عوامل مؤثر در تدریس
    ویژگىهاى شخصیتى و علمى معلم
    ویژگىهاى شخصیتى معلم و نقش آن در تدریس
    معلمان شاگردنگر
    معلمان درسنگر
    ویژگىهاى شخصیتى و علمى معلم
    تأثیر شخصیت و رفتار معلم در فرآیند تدریس
    تأثیر شخصیت علمى معلم بر فرایند تدریس
    ویژگىهاى شاگردان و تأثیر آن در فرایند تدریس
    تأثیر برنامه و ساخت نظام آموزشى در فرایند تدریس
    برنامه متکى بر اصالت مواد درسى
    برنامه متکى بر رشد همهجانبه شاگرد
    تأثیر فضا و تجهیزات آموزشى در فرایند تدریس
    طرح یک نظریه تدریس هماهنگ
    محتواى درس
    کنشهاى مهم تدریس
    انگیزش
    اطلاعات
    به جریان انداختن اطلاعات
    انتقال اطلاعات
    کنترل و هدایت
    تفاوت بین تدریس و یادگیرى

تعداد مشاهده: 918 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 81

حجم فایل:484 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش