مقدمه: امروزه جهان در زمینه انرژی با دو بحران محدود بودن منابع سوخت های فسیلی و آلودگی محیط زیست روبه رو می باشد. در این میان بخش حمل و نقل، سهم عمده ای را در مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست به خود اختصاص داده است لذا در طول نیم قرن گذشته تحقیقات زیادی برای جایگزینی انواع انرژی در بخش حمل و نقل انجام شده و هنوز هم در حال انجام است. و (LPG, NG) این تحقیقات بیشتر در زمینه خودروهای برقی، پیل سوختی، هیدروژنی، گازسوز اتانول و انرژی خورشیدی می باشد. ،DME همچنین خودروهایی با سوخت به لحاظ مواردی چون راندمان حرارتی، شتاب، حداکثر سرعت و برد (پیمایش) خودرو، آلایندگی، مصرف انرژی از چاه تا چرخ، هزینه های تعمیر و نگهداری، در دسترس بودن سوخت (انرژی)، ذخیره سازی سوخت در خودرو و هزینه های مربوط به ایستگاه های سوخت گیری هر کدام از سوخت (انرژی)های مذکور دارای محاسن و معایبی است که در بحث جایگزینی سوخت تواماً مد نظر قرار می گیرند. برای مثال خودروهای برقی با وجود مزایای آلایندگی پایین (در حد صفر ) کارکرد آرام و بی سروصدا، راه اندازی سریع و آسان، رانندگی راحت و قابل اطمینان و عدم نیاز به کلاچ و جعبه دنده دارای معایبی نظیر بالا بودن هزینه اولیه خودرو، محدود بودن سرعت خودرو (حدود 130 کیلومتر بر ساعت )، پایین بودن شتاب حرکت، طولانی بودن زمان شارژ باطری و عدم امکان شارژ مجدد در جاده می باشند. بنابراین باید با توجه به سطح فناوری، نوع سوخت در دسترس، نیازهای روز جامعه و موارد متعدد دیگرسوختی را انتخاب کرد که نسبت به دیگر سوخت ها امتیازات بیشتری داشته باشد.
فهرست فصول: فصل اول: مقدمه فصل دوم: طراحی و تحلیل مخازن فصل سوم: توزیع تنش در مخازن CNG فصل چهارم: تحلیل و آزمایش مخازن استوانه ای فصل پنجم: تحلیل و بررسی کیت گاز سوز
تعداد مشاهده:
1803
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.rar
فرمت فایل اصلی: PDF
تعداد صفحات: 211
حجم فایل:3,999
کیلوبایت
قیمت:
10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک، مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید- ماشین ابزار