پروپوزال رابطه بین استقرار مدیریت دانش در بیمارستان با رضایت مراجعه کنندگان به بیمارستان

پروپوزال رابطه بین استقرار مدیریت دانش در بیمارستان با رضایت مراجعه کنندگان به بیمارستان


بیان مساله:
امروزه چالش اصلی سازمان ها درک مدیریت دانش و چگونگی پیاده سازی آن است.  بزرگترین هدف سازمان ها تعریف یک سیستم مدیریت دانش مناسب و اداره آن به یک روش موفق در جهت اهداف استراتژیک سازمان است. استقرار مدیریت دانش فرصت مناسبی را برای بهسازی در عملکرد کارکنان و مزیت رقابتی در اختیار سازمان ها قرار می دهد. سازمان های امروزی پایه های مزیت رقابتی پایدار خود را بر دارایی های ناملموس و سرمایه های فکری و دانشی خود بنا نهاده اند. بنابراین یکی از مهم ترین و حیاتی ترین منابعی است که سازمان می تواند در مدیریت راهبردی خود از مزیت های آن بهره مند شوند و در حال حاضر این سرمایه سازمانی بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شناخته شده است.
بخش بهداشت و درمان به عنوان سازمانی که نیازمند کارکنان ماهر و با دانش است، به علت ارتباط با سلامت جامعه، نیازمند استفاده از روشهایی کارآ در ارائه خدمات جهت بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌های بهداشتی و رفع به موقع نیازهای مراجعین است که تنها در سایه استفاده از روشهای نوین مدیریت اطلاعات و تخصیص زمان مناسب به امر مدیریت دانش امکانپذیر است(میرغفوری،2010). عدم رضایت از خدمات بهداشتی درمانی عواقب نامطلوبی را بدنبال دارد. ناخرسندی مردم منجر به قطع ارتباط آنان با نظام بهداشتی و یا حداقل عدم مشارکت آنان در ارائه خدمات می شود. به علاوه ناخوشایندی مردم منجر به احساس عدم کفایت و ناخوشنودی پرسنل و به تبع آن کاهش کارآیی نظام بهداشتی می گردد. و بالاخره آنکه رضایت، یکی از وجوه سلامتی فرد است و درصورت عدم توجه به رضایت مردم، نظام بهداشتـی بر خلاف رسالت خود که پاسخ به نیاز مردم برای سلامتی است، عمل کرده است(ابوالحسنی،1375).
در سازمان های بهداشتی و درمانی مشابه سازمانهای دیگر، دانش زیادی در ورای فرایندها تولید می‌شود. تفاوت هایی نیز بین سازمان های بهداشتی و درمانی با سایر سازمان ها وجود دارد. یکی از این وجوه اختلاف، داشتن اهدافی علاوه بر سازمان های دیگر یعنی ارتقای محافظت از بیمار و کاهش خطاهای پزشکی است. تفاوت دیگر، استفاده فزاینده از فناوری های پیشرفته در خدمات بهداشتی است که به کارگیری کارکنان آموزش دیده و متخصص را ضروری می‌سازد. از طرف دیگر لزوم انجام کارها به صورت گروهی و حول محور بیمار، به اشتراک هر چه بیشتر دانش و سازمان دهی و مدیریت آن در این سازمانها اهمیت به‌سزایی می بخشد( پیری،آصف زاده،2006). کدگذاری بالینی نیز یکی دیگر از کاربرد های مهم مدیریت دانش درسازمان های بهداشتی است. (کرامتی،پیری،2007)

تعداد مشاهده: 2899 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:75 کیلوبایت

 قیمت: 65,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب دانشجویان رشته مدیریت و رشته های مرتبط


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.