چکیده: هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه رهبری تحولی با فراموشی سازمانی و تأثیر آن در رقابت پذیری سازمانها (مطالعه موردی: شعب بانک پارسیان شهر تهران) می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و از نظرشیوه جمع آوری تحقیقی توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارکنان شعب بانک پارسیان در شهر تهران می باشد. نمونه آماری این تحقیق 334 نفر می باشند که به روش تصادفی طبقه ای و درون هر طبقه به روش تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری این تحقیق دو پرسشنامه محقق ساخته می باشد که روایی آن با استفاده از نظر صاحبنظران تایید شده و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ بررسی شد که ضریب آلفای کرونباخ برای متغیر رهبر ی تحولی و برای متغیر فراموشی سازمانی و برای متغیر رقابت پذیری است.برای تجزیه و تحلیل داده ها و بررسی فرضیه های تحقیثق از آزمون همبستگی و آزمون رگرسیون چند متغیره و نرم افزار spss استفاده شد.نتایج به دست آمده نشان می دهد که بین رهبری تحولی با فراموشی سازمانی در شعب بانک پارسیان شهر تهران رابطه معنی داری وجود دارد، رهبری تحولی بر رقابت پذیری سازمانها در شعب بانک پارسیان شهر تهران تاثیر معنی داری دارد، فراموشی سازمانی بر رقابت پذیری سازمانها در شعب بانک پارسیان شهر تهران تاثیر معنی داری دارد. همچنین بررسی فرضیه های فرعی نشان می دهد که از بین ابعاد رهبری تحولی ، بعد توجه فردی، بعد مدیریت انفعالی از طریق استثناء، بعد مدیریت فعال از طریق استثناء و بعد چشم انداز رهبری با فراموشی سازمانی رابطه مثبت و معناداری دارد. همچنین بعد مدیریت انفعالی از طریق استثناء و بعد مدیریت فعال از طریق استثناء بر رقابت پذیری تاثیر دارد و بعد توجه فردی و بعد چشم انداز رهبری تاثیر دارد. و نهایتا بعد تعلیق و بعد اتلاف فراموشی سازمانی بر رقابت پذیری تاثیر ندارد ولی بعد زوال فراموشی سازمانی و بعد پاکسازی بر رقابت پذیری سازمانی تاثیر دارد.
فهرست مطالب:چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
1-1-بیان مسئله
1-2-اهمیت و ضرورت تحقیق
1-3-اهداف تحقیق
1-4- مدل مفهومی تحقیق
1-5-فرضیههای تحقیق
1-6- روش تحقیق
1-7- قلمرو تحقیق
1-8- جامعه و نمونه آماری
1-9- تعریف متغیر های تحقیق
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مقدمه
2-1- رهبری تحولی
2-1-1- مؤلفه های رهبری تحول آفرین
2-1-2- رهبری مبادله ای
2-1-2-1- پاداشهای مشروط
2-1-2-2- مدیریت بر مبنای استثناء
2-1-3- رهبری عدم مداخله گر
2-2- فراموشی سازمانی
2-2-1- چیستی فراموشی سازمانی
2-2-2- طبقهبندی فراموشی سازمانی
2-2-3- ترکیب طبقهبندیهای فراموشی سازمانی
2-3- رقابت پذیری سازمانی
2-3-1- رویکردهای مختلف به رقابت پذیری
2-3-1-1- رویکرد سنتی به رقابت پذیری
2-3-1-2- رویکردهای جاری
2-4-پیشینه تحقیق
فصل سوم: روش تحقیق مقدمه
3-1- روش شناسی تحقیق
3-2- جامعه آماری
3-3- روش نمونه گیری
3-4- روش جمع آوری داده ها
3-5- ابزار سنجش تحقیق
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه
3-6-1- روایی
3-6-2-پایایی
3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها
3-8- روشها و آزمونهای آماری به کار گرفته شده در این تحقیق
3-8-1-آمار توصیفی
3-8-2-آمار استنباطی
فصل چهام: تجزیه و تحلیل داده ها مقدمه
4-1 - یافته های توصیفی
4-1-1-جنسیت پاسخ دهندگان به پرسشنامه
4-1-2- سن پاسخ دهندگان به پرسشنامه
4-1-3- میزان تحصیلات پاسخ دهندگان به پرسشنامه
4-1-4- سابقه خدمت پاسخ دهندگان به پرسشنامه
4-2- آمار استنباطی
4-2-1- آزمون سنجش نرمال بودن داده ها (کلوموگروف- اسمیرنف)
4- 2-2- بررسی وآزمون فرضیههای تحقیق (آزمون همبستگی)
4-2-2-1- آزمون فرضیه های اصلی
4-2-2-2- آزمون فرضیه های فرعی
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات مقدمه
5-1- بررسی یافتههای پژوهش با توجه به آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون
5-2- ارائه پیشنهادات
5-2-1- پیشنهادات بر مبنای یافتههای تحقیق
5-2-2- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی
5-3- محدودیتهای تحقیق
منابع
ضمائم: پرسشنامه ها
فهرست جدول ها
فهرست نمودارها
-
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت
-
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش
به همراه پرسشنامه