مقدمه: همیشه در سازمان کارکنانی وجود دارند که علیرغم سعی و کوشش مدیران و مسئولان در ایجاد محیطی مناسب برای کار و فعالیت، مسأله ساز هستند. این نوع کارکنان با رفتارهایی مانند تأخیر در کارف افزایش غیبت، درگیری با سایر کارکنان مصرف مواد دارویی و محرک زا در هنگام کار، سر پیچی از دستورات مافوق، نادیده گرفتن قوانین ایمنی، وضعیت موجود و مطلوب سازمان را دچار آشفتگی می سازند. در تمامی سازمان های کوچک و یزرگ بروز چنین مسائلی از سوی برخی کارکنان امری اجتناب ناپذیر می باشد. اما آنچه مهم و ضروری است برخورد صحیح مدیران سازمان ها با این گونه افراد می باشد تا ضمن برقراری نظم و انضباظ در سازمان، عدالت و انصاف در برخورد با خاطیان رعایت شده و بدین ترتیب از تبعات منفی برخوردهای نا صحیح کاسته شود. در اهمیت بحث انضباط همین بس که هنری فارمول از نظریه پردازان بزرگ مدیریت انضباط را یکی از اصول مهم و اولیه مدیریت می دانست. در این مقاله ضمن تعریف انضباط به بیان فرایند انضباط، اثر بخشی مجازات، کوتااهی در مجازات و ویژگیهای سیستم انضباطی موثر پرداخته شده است. امید است که مطالعه آن برای مدیران و سرپرستان مفید واقع گردد. فهرست مطالب: مقدمه تعریف انضباط اهداف انضباط فرایند انضباط تحلیل مسائل قبل از اقدامات انضباطی اعمال مجازات اثربخشی مجازات کوتاهی در مجازات ویژگی سیستم انضباطی موثر اقدامات انضباطی باید مرحله ای و تضاعفی جدول تنبیهات در یک سازمان فرضی انضباط مثبت (انضباط بی مجازات) منابع
تعداد مشاهده:
4604
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.rar
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 9
حجم فایل:8,028
کیلوبایت
قیمت:
14,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
جهت استفاده مدیران و دانشجویان گراش های مختلف مدیریت