بخشی از متن: در نظام آموزش و پرورش هر هدف تربیتی و آموزش در نهایت به وسیله معلم تحقق می یابد. روشهای آموزش، محتوای دروس موضوعهای علمی، الگوهای تربیتی و رفتارها همه و همه به وسیله معلم به دانش آموز منتقل می شود. و از این رو در هر تحول آموزشی معلم از جایگاه و نقش کلیدی برخوردار است. بنـابراین می توان گفت که آموزش و پرورش پویا در جهان متحول و مملو از دگرگونیهای سریع، نیازمند وجود معلمانی است که مسائل و مشکلات را ببینند و درک کنند و به جستجوی علل آن پرداخته و راهکار ارائه نمایند و به تحقیق و تغییر و نوآوری رغبت و تمایل داشته و قالبهای کهنه ی آموزشی را رها کنند و در یک کلام می توان گفت: معلمان، معماران اصلی بنای آموزش و پرورش هستند و مصالح اصلی آن نیز کنجکاو ی، تفکر، پژوهش و نوآوری و ابداع در روشها و آموزشهاست . معلم پژوهشگر معلمی است که مشکلات کلاس خود را مشاهده کرده و پژوهش خود را با وجود مشکل آغاز کند و علت یابی آن مشکلات موجبات پویایی نظام آموزشی را فراهم نماید. فیزیک بعنوان قسمت جدانشدنی از علوم در تحول و تغییر کل جهان چه از نقطه نظر علوم تجربی و چه علوم اجتماعی تأثیرگذار بوده و خواهد بود. ایجاد جاذبه در فیزیک هم برای گرد آوردن مجموعه ای با هوش و استعداد کافی در این علم و هم برای تدریس بهتر آن از جمله کارهایی است که جزء چالش های ما دبیران فیزیک در تدریس این درس است. ....
فهرست مطالب: مقدمه فصل اول: بیان چالش و مشکلات مشکل شلوغی کلاس ها مشکل اخلاقی دانش آموزی که فرزند طلاق بود کمبود وسائل کمک آموزشی و آزمایشگاهی در برخی مدارس وحشت دانش آموزان از درس فیزیک افت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک فصل دوم: بیان راهکارها و پیشنهادات راهکارهایی برای مشکل شلوغ بودن کلاس راهکارهایی برای حل مشکل اخلاقی و انضباطی دانش آموزان راهکارهایی برای حل مشکل کمبود وسائل کمک آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس حل مشکل وحشت دانش آموزان از درس فیزیک حل مشکل افت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک تجربیات تدریس
تعداد مشاهده:
500
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 32
حجم فایل:301
کیلوبایت
قیمت:
15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.
پرداخت و دریافت فایل
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دبیران رشته فیزیک
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش